• Anonym (orolig fru)

Kronisk prostata Inflammation...

Hej...

Min man fick diagnosen kronisk prostata inflammation för en tid sedan, det kommer o går liksom, han har inte alltid ont...Men i förra fredagen var han tvungen att åka in akut pga smärtor. Han fick utskrivet antibiotika och fick värktabletter, men det tycks inte hjälpa. Han har feber o mår allmänt piss, har legat på soffan u i en hel vecka o har inte kunnat jobba...

Så nu är min fråga, är det någon annan som är i samma situation eller har varit? Finns det kanske någon risk att det inte bara är det utan cancer finns med i bilden? Jag är livrädd för att förlora honom....han är i åldern mellan 30-35 år...

Tacksam för svar....

• Svar på tråden Kronisk prostata Inflammation...
  • TheBlueRose

Tror inte att dom låter det hela bara "passera" om han inte blir bra..
    Då kommer dom att kolla upp han mer noggrant..

Så måla inte f*n på väggen innan ni vet om antibiotikan hjälper eller inte hjälper..

• Anonym (orolig fru)

Har inte alls målat f*n på väggen, men jag tycker att någon sorts förändring borde det bli, inte bara värre.
    sen görs en hel del missar inom sjukvården nuförtiden.

Men det var inte heller det som var frågan eller jag vill ha svar på, det var om någon har samma problem eller har haft det. Läs det en gång till.

• Anonym

Hej!
    Min man har kroniskt förstorad prostata. Vet inte om det är samma sak.. Men det låter så, förutom det sista. Min man har aldrig behövt söka akut hjälp. Han har dock väldigt ont i perioder. HAn har även ätit antibiotika som inte hjälpt. De har sagt att man kan behöva pröva olika sorter. Tyvärr tycker han själv att det är så pass jobbigt att gå till läkaren med detta så han har inte gått tillbaka.
    Har dock läst på en del om prostatacancer och det är mycket ovanligt före 50-60 års ålder. Jag blev definitivt lugnad då jag läste på lite. Men det finns förstås andra typer, som inte sitter i prostatan alltså, som kan komma tidigare.
    Samtidigt är det ju jobbigt eftersom det är något som man måste leva med. Smärta är ju aldrig kul, och särskilt inte på ett sånt ställe. Tror inte att män i den åldern kan prata med varandra om dessa problem, vilket säkert gör det ännu jobbigare.
    Hoppas det blir bättre snart!

• TheBlueRose

Så TS,,så jag har ingen rätt att svara i tråden ....

Avlägsnar mig då du öppenbart inte vill ha nån uppmuntran...

• Anonym (liknande)

Min man har oxå problem i de regionerna. Låter lika som ni beskriver det....
    Han har sökt läkarhjälp i många år, och sedan några år tillbaka går han på stark (beroendeframkallande) medicin. De har inte gett honom någon diagnos då de inte hittar något.

* han kan inte dricka mycket för då får han ont
    * han kan inte ha sex hur som helst, då måste han planera och sluta dricka vätska flera timmar innan
    * hans könsorgan kan vara iskallt (vilket inte är normalt)
    * antibiotika och vanliga smärtstillande, typ alvedon, hjälper ej

Vet inte vad vi ska göra härnäst, då han inte vill gå till läkare mera eftersom de inte hittar något fel och verkar inte ta honom på allvar.

Min man har haft det så sedan tonåren och är idag strax över 30.

Svar på tråden Kronisk prostata Inflammation...