• tvillingarpågång

Bebisar tröttare än vanligt...

Hej!

Jag har 5 månader gamla tvillingpojkar som sen nån vecka tillbaka har blivit så himla trötta! Förut kunde de utan problem vara vakna 1,5 h i rad på dagarna och ibland till och med lite längre. Men sen nån vecka tillbaka är det max en timme som gäller! Speciellt en av killarna har blivit tröttare, men jag märker det på båda. Till exempel idag sov de 2,5 h i vagnen runt lunch. 50 minuter senare började redan den ena killen gnälla och tyckte ingentig var roligt. Hade ingen möjlighet att lägga honom då för att jag höll på med en sak. När det hade gått 1,5 h var han så trött att han bara skrek i ren panik och jag fick gå runt med honom  en bra stund innan han lugnade ner sig och somnade i min famn. Tidigre har han varit jätteduktig på att somna i sin säng på dagarna men de senaste dagarna är det nästan omöjligt för han lyckas alltid bli övertrött och somnar då bara i min famn. Tycker det känns hopplöst! Var jobbigt förut med att få två tvillingar att somna flera gånger per dag, men nu är det rent galet! Jag gör ingenting annat än söver barn! De hinner typ äta och byta blöja och leka en liten stund och sen är det dags att sova igen! :(

Tycker att de borde orka mer och mer ju äldre de blir, men just nu känns det som vi tagit ett stort steg tillbaka i utvecklingen!

Skulle det kunna vara nån utvecklingsfas som orsakat det här?
    De är lite snoriga men inte jätteförkylda. De fick sin 5 månaders spruta för två veckor sedan och förra gången blev den ena killen tröttare än vanligt, men nu har det ju gått ett par veckor så man kan väl inte skylla på sprutan längre? Är helt slut om kvällarna efter att ensam ha tagit hand om två trötta och gnälliga tvillingar hela dagen så jag hoppas verkligen det är nåt tillfälligt :(       

Borde jag kontakta bvc och kolla upp dem eller är det bara att härda ut tills det går över?  

Svar på tråden Bebisar tröttare än vanligt...