Från bruna flytningar till missfall - hur lång tid?
Ni vars bruna flytningar övergick till missfall, hur lång tid tog det från första fläcken till det att missfallet var uppenbart? Snackar vi dagar eller veckor?
Ni vars bruna flytningar övergick till missfall, hur lång tid tog det från första fläcken till det att missfallet var uppenbart? Snackar vi dagar eller veckor?
Bruna flytningar lördag, vattniga blödningar söndag, graviditetssymptomen borta söndag kväll och mycket blod tidigt måndag morgon. Missfallet bekräftades av gyn på tisdagen då det enda som fanns kvar var lite blod och rester.
Tack för svaret. Och beklagar!
Det känns ju spontant som om det blir mindre "farligt" ju längre det håller på, men det vore ju trevligt med något som bekräftade det... Inne på andra veckan med fläckar nu.
Tack :) jag frågade en gynekolog på lördagen om flytningarna och hon sa att många har det så under graviditeten. Så länge det inte kommer blod med klumpar och man har ont behöver det inte vara någon fara. Lycka till!
Jag hade det när jag väntade min son, i vecka 6. Det avtog efter några dagar och det blev inget missfall...
Håller en tumme!
Jag hade brunaktiga flytningar i ett par veckor när jag väntade mitt första barn, men allt gick bra
När jag väntade andra barnet hade jag inga färgade flytningar alls, men när jag blev gravid igen så hade jag jättesparsam blödning. Fast med klart blod. Inga klumpar och inte ont alls. Det visade sej vara MA, som skett flera veckor tidigare.
Håller tummarna för att allt går bra! Enda sättet att se om det är missfall eller inte är att kolla med VUL, eller att avvakta (fast det kan ta många veckor)
Stöttekramar till dig ts, sitter här själv med en lättare blödning, klart blod för en vecka sedan. Ska till läkare på koll om ca en och en halv vecka pg risk grav. Kan inte låta bli att tänka att det kommer att böda mer snart eller vara ett ma. men jag hoppas att jag har fel och att vi båda sitter snart med var sin liten i famnen.
11 dar från första llla blödningen tills jag inte längre kunde förneka att det var m.f. Höll sig på samma nivå en vecka,sen ökade det för varje dag tills jag störtblödde och hade ont.
Hej ts.
Jag är Gravid i vecka 9, har blött lite varje dag sedan vecka 6, alltså i tre veckor. Brunt blod och rosa blod.
Jag fick en tid för VUL igår då min barnmorska rådde mig till det, då både hon och jag trodde att barnet hade dött. Så jag gick in i undersökningsrummet, helt säker på att få se min döda bebis.. Men där var det ett litet pyre, 22 mm långt och hjärtat slog :) Vad blödningen berodde på och varför jag blött så länge som tre veckor trots att allt var bra med lilla pyret kunde dom inte svara på. LYCKA TILL!!
Skulle gärna göra ett VUL för att stilla oron något, men det finns ju ingen som vill göra det... Via sjukvården går ju inte eftersom det ju "kan vara normalt, vänta och se, är det missfall märker du det", och de privata som finns tar inte nya patienter eller har så lång väntetid att det liksom kan kvitta. Funderar på att åka någon annan stans snart, ta tåget till Stockholm eller nåt... Kommer ju bli ett nervvrak om det inte ger sig snart eller jag får någon riktig bekräftelse på att det är bra fortfarande.
K anna, vilken vecka är du i?
jag hade bruna flytningar i 3veckor (v5-8), är v20 i dag o känner bebisen
Alla städer söderöver har privata gyn som gör VUL så kan du åka några mil är det kanske värt det.
Jag har haft två missfall som båda börjat med bruna flytningar. Kommer inte ihåg exakt nu hur lång tid det tog. Första gick ganska snabbt dock, några dagar. Andra minns jag tog betydligt längre tid. Det var ett missfall senare i graviditeten, första i v. 6 och andra i v. 9. Då gick jag hemma en vecka, sjukskriven, och bara väntade. Hade fått starka värktabletter utskrivna, eftersom jag haft rejält ont redan under första missfallet.
Efter den där veckan började missfallet hemma och jag fick vrålont. Tog maxdosen av mina starka tabletter, men de hjälpte inte ett dugg. Gick fram och tillbaka mellan toan och sängen för jag blödde igenom en binda redan så fort jag kom fram till sängen. Till slut tuppade jag av i korridoren mellan rummen och mannen hittade mig där, blodig och dan när han kom från jobbet. Det blev transport till gynakuten, morfinspruta och en natt i sjukhussäng. Dagen efter gjordes ett VUL för att se om jag behövde skrapas men allt hade blött ut (tacka fan för det som jag blödde!)
Vill oxå berätta att efter båda mina missfall har mensen kommit tillbaka 28 dagar efter första blödningsdag på missfallet.
I min första fullgångna graviditet fick jag oxå bruna flytningar, i v. 9. Behöver jag säga att jag höll på att dö av skräck? Då fick jag i allafall ett VUL snabbt, och resan till sjukhuset för att göra det satt jag bara och hade ångest och trodde bebisen var död. Men då visade det sig att moderkakan växte med en liten flik över livmoderhalsen och varje gång jag gick nötte det lite och blödde. Detta var inte farligt och under graviditetens gång flyttade moderkakan upp sig och bebisen föddes den naturliga vägen på bf+8 och var en liten Elliot.
Jag rekommenderar dig att göra ett VUL. Bättre att kolla upp än att gå och ha ångest i onödan. Och är det ett mf är det ju bra att få veta och vara förberedd. Hoppas du inte tar illa upp att jag berättade om mitt jobbiga missfall, men ville visa hur det kan vara, både positivt och negativt.
Lycka till!
Jag fick i v6 bruna flytningar på kvällen. Morgonen därpå började jag störtblöda och sen övergick det till bruna flytningar igen. Höll på så där i två veckor..
Åkte in på vul men bebis mådde bra!
Är i v18 nu :)
En vecka ungefär....
Jag hade bruna flytningar (ganska mycket) ca en vecka vid vecka 5-6, nu är jag i vecka 13 och än så tickar det ett litet hjärta där inne (gjorde kub i måndags). Det är jättejobbigt att vänta men finns tyvärr inte så mycket annat att göra när BM inte vill göra UL. Vilken vecka är du i?
Första gången tog det typ tre-fyra dygn från bruna flytningar till uppenbart missfall. Andra gången tog det nog bara ett dygn.