• Anonym (pedant)

Kan man lämna någon för han inte städar ??

Jag älskar min sambo, han är en underbar pappa till våran dotter.. Han tar han om henne så bra, han visar mig väldigt respekt på vissa sätt = han skulle aldrig säga något elakt till mig, eller göra något elakt.. Vilket jag uppskattar då jag vart i såna förhållande förut..

MEN..

Jag står fan inte ut mer snart, han kan ju för fan inte städa.. Han gör det lite halvdant när man ber honom..
    Jag skriver listor på vad han ska städa om han är ledig och hemma själv en helg, men ändå när man kommer hem får man ställa sig och börja städa..

Går han till affär har han glömt hälften av sakerna, ( trots att jag skriver listor)

Han "glömmer " jämt allt jag ber honom om..

När han jobbade halvtid och jag heltid så var det  aldrig städat och sakerna jag bett honom om hade han glömt..
    När han tvättar när jag bett han, så ligger det fuktiga kläder i påsar och fläckar finns kvar, han förstår inte att man måste ta bort svåra fläckar med lite tabort på kanske innnan  man tvättar, utan det är bara att slänga massa plagg när han tvättat..

Han ser aldrig när något är stökigt, och tar ALDRIG åt sig att kanske städa in något skåp, eller gå och panta överfulla skåp med pant..
    Aldrig vika i något klädskåp eller vattna blommor..

Allsåå jag är fan helt slut.. jag orkar inte mera, jag gör inte det..

Funderar på att lämna honom , är det sjukt? för jag älskar honom och vi har det bra annars..

Jag är lite överpedant om man säger så och står inte ut om det är stökigt, blir sur och tvär.. Men försöker jämt att tänka på detta så att mitt städande är på en mer "normal" nivå..

Men åhhh blir fan helt jävla tokig snart !!!

• Svar på tråden Kan man lämna någon för han inte städar ??
  • Anonym (M)

Jag tycker det låter som att problemet ligger mest hos dig och om du ska kunna leva med denna man så måste du acceptera att han är glömsk och att han inte ser när det behövs städas (eller tycker att det är stökigt när du tycker det). Gör det du tycker är viktigast och sluta tvätta hans kläder m.m. Låt honom göra på hans sätt när han väl gör något och kritisera inte det han gör.

Vi kvinnor är nöjda men det finns alltid saker att förbättra, inte sant?

• Anonym (pedant)

ingen som tycker nått

• Anonym (pedant)

Jag gjorde som han gjorde i några dagar - då frågade han mig vad som var fel, och varför det var smuts på golvet.. om jag mådde dåligt

• Anonym (M)
    Anonym (pedant) skrev 2012-02-29 18:56:55 följande:
    Jag gjorde som han gjorde i några dagar - då frågade han mig vad som var fel, och varför det var smuts på golvet.. om jag mådde dåligt
    Sa du åt honom att han kunde städa då om han tyckte det var smutsigt? Eller var det du som tyckte det var smutsigt? Jag tycker du ska göra det som du mår bra av men lämna det du klarar av att låta vara och jag tycker inte du ska göra saker åt honom. Jag skulle ha lämnat hans tvätt, hans disk m.m.

Gör han andra saker? Bilen? Gräsklippning? Banken? Räkningar? Fixar kanaler till teven? Laddar hem filmer? Fixar elektronik? Ofta finns det många saker som inte man själv aldrig gör som han gör. 
  • Anonym (särbo)

Jag tycker inte alls att du ska acceptera att han är glömsk eller inte ser när det behövs städas. Klart han inte ser när han aldrig brytt sig om det för du ändå fixar det. Ta ett allvarligt snack med honom, dela upp sysslorna, gör ett städschema. Sluta göra alls åt honom! Och ja, jag hade kunnat lämna en man om han inte hjälpte till hemma. Jag hade bett honom att skaffa en egen lägenhet och varit särbo då istället. Man kan vara tillsammans även om man inte bor ihop.

• Anonym (pedant)
    Anonym (M) skrev 2012-02-29 19:01:06 följande:
    Sa du åt honom att han kunde städa då om han tyckte det var smutsigt? Eller var det du som tyckte det var smutsigt? Jag tycker du ska göra det som du mår bra av men lämna det du klarar av att låta vara och jag tycker inte du ska göra saker åt honom. Jag skulle ha lämnat hans tvätt, hans disk m.m.

Gör han andra saker? Bilen? Gräsklippning? Banken? Räkningar? Fixar kanaler till teven? Laddar hem filmer? Fixar elektronik? Ofta finns det många saker som inte man själv aldrig gör som han gör. 
    nope såna saker sköter jag med, om jag då inte tjatat om vissa saker i några månader
  • Anonym (M)

Tror det blir svårt att leva med någon om man inte kan acceptera att man är olika och inte tycker likadant när det gäller städning. Det kan nog vara bättre att vara särbo i så fall.

• Anonym (M)
    Anonym (pedant) skrev 2012-02-29 19:05:23 följande:
    nope såna saker sköter jag med, om jag då inte tjatat om vissa saker i några månader
    Ja, då är det ju mer illa? Hur klarade han sig innan han träffade dig som sköter allt åt honom?
  • Anonym (pedant)
    Anonym (M) skrev 2012-02-29 19:07:42 följande:
    Ja, då är det ju mer illa? Hur klarade han sig innan han träffade dig som sköter allt åt honom?
    Han kom från mamma
  • Anonym

hörde om ett liknande par, de blev särbo i stället och då gick det mycket bättre och de sa att de älskade varann mer än innan, för nu slapp de all irritation på det praktiska. Kanske nåt för dig att fundera på?

Svar på tråden Kan man lämna någon för han inte städar ??