• SilverWoman

Tradera: Har ni budat på er egen auktion från någon annans konto?

Har ni budat på er egen auktion från någon annans konto eller låtit någon annan buda?

Jag har gjort det måste jag erkänna. Jag ville inte sälja varan för endast 30 kr när den var värd mer, bad min vän buda över alla andras bud. Visst är det orättvist och elakt..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tradera: Har ni budat på er egen auktion från någon annans konto?
  • gullehjärtat

Nä det har jag inte, skulle kännas fel...

• Venne

Ville bara tipsa om att sätta reservationspris så du slipper behöva sälja för mindre än du vill.

• knäckehäxa

nej det har jag inte.
    dock ville min kompis att jag skulle buda på hennes auktion så den blev högre

• Anonym (Ja!)

Jag bad en kompis buds ville inte sälja för så lite. Sedan budade jag på min brors saker kom upp en del på det.

• FMG

Nej, men däremot har jag budat på min sambos auktioner.
    Inte för att trissa upp priset utan för att någon annan inte skulle få köpa sakerna.
    Vi hade nämligen två kassar med barnkläder.
    Den ena innehöll lånade barnkläder och den andra innehöll köpta barnkläder som skulle säljas.
    Självklart råkar puckot lägga ut massor med annonser där han tänker sälja de lånade kläderna.

Kris och panik! Tradera vägrade att ta bort annonserna så jag fick helt enkelt lov att buda över alla.
    Självklart fick han inte ett korvöre och han fick själv betala avgifterna som Tradera tar ut vid försäljning.

• Pickeli

Ska ärligt erkänna att det hänt. Men bara när jag har ångrat att jag lagt ut något som jag inte ville sälja haha igen skada skedd med andra ord

• Anonym
    FMG skrev 2012-02-29 20:27:33 följande:
    Nej, men däremot har jag budat på min sambos auktioner.
    Inte för att trissa upp priset utan för att någon annan inte skulle få köpa sakerna.
    Vi hade nämligen två kassar med barnkläder.
    Den ena innehöll lånade barnkläder och den andra innehöll köpta barnkläder som skulle säljas.
    Självklart råkar puckot lägga ut massor med annonser där han tänker sälja de lånade kläderna.

Kris och panik! Tradera vägrade att ta bort annonserna så jag fick helt enkelt lov att buda över alla.
    Självklart fick han inte ett korvöre och han fick själv betala avgifterna som Tradera tar ut vid försäljning.
    Ha ha ha! Tur att det löste sig!
  • Xantippa85

Jag har också gjort de på en jacka som jag la ut, var egentligen väldigt nöjd med vad jag skulle få för den men under auktionens gång glömde jag den framme och min hund bed sönder dragkedjan.. Så jag fick tyvärr se till att "köpa" den själv...

• SilverWoman
    Venne skrev 2012-02-29 20:19:37 följande:
    Ville bara tipsa om att sätta reservationspris så du slipper behöva sälja för mindre än du vill.
    men det kostar 15 kr vilket i vissa fall är dyrtFlört

skönt att jag inte är ensamSkrattande men tråkigt för köparna. Vissa blir liksom beroende av att buda, flera utnyttjar det. Själv sätter jag alltid en maxgräns för mig själv och budar aldrig över maxgränsen då jag ska köpa något.
Svar på tråden Tradera: Har ni budat på er egen auktion från någon annans konto?