Har ni barnförsäkring? Varför/varför inte?
Måste fråga - har ni försäkrat era barn? Varför i så fall? Och ni som inte har barnförsäkring - varför inte?
Måste fråga - har ni försäkrat era barn? Varför i så fall? Och ni som inte har barnförsäkring - varför inte?
För oss är det självklart att ha barnen försäkrade!
Eventuella extra (större) kostnader om barnet behöver sjukvård längre tid, ersättning för eventuella missprydande ärr osv är sånt som gör att det för oss känns självklart.
Har nog faktiskt inte reflekterat så mycket över just "varför", men ser absolut ingen anledning att inte ha det..
Extra ekonomisk ersättning om det händer något allvarligt också. En sjukdoms- eller sorgprocess kan vara kostsam, och jobb och tjäna pengar är det sista man vill tänka på då..
Nja. Vi har försäkring, men bara olycksfall eftersom att vi inte får en vanlig försäkring. Nu har vi gett upp att ansöka om och om igen, så vi accepterar att det är så här. Gravidförsäkring hade vi, men barnförsäkringen blev vi diskvalificerade för.
Ja, barnen är försäkrade.
Det ger en ekonomisk trygghet om de skulle bli allvarligt skadade av sjukdom eller olycksfall. Tex så de inte kommer kunna arbeta som vuxna. De kan då få upp till 8 (?) miljoner tror jag det är.
Vi har utnyttjat försäkringarna flera gånger för mindre saker också. De ger hyfsat med pengar när barnen blir inlagda på sjukhus, och även benbrott osv.
Vi har nu sökt vårdbidrag på ett av barnen, får vi det beviljat går försäkringsbolaget in med lika mycket pengar. Även engångsersättning för diagnos.
Tack alla för svar förresten Jag vill gärna höra fler åsikter...
Självklart har jag försäkring på barnen, av samma anledning som jag försäkrar mig själv, mitt hem, min bil och min inkomst. Ett extra skydd, helt enkelt.
I barnförsäkringar brukar ingå ersättning vid invaliditet (ekonomisk eller medicinsk), ersättning till föräldrar om man måste sluta jobba för att ta hand om sjukt barn mm. Det tycker jag att det kan vara värt.
Har försäkring på båda barnen (och även mig, maken, katten, hästen, huset, bilen osv)
Lilla tjejen har legat inlagd ett par gånger och det var ett välkommet tillskott i kassan då man fick ersätning för förlorad arbetsinkomst.