• Anonym

Barn med AHDH? Får du bidrag från försäkringskassan?

Ni som har barn med ADHD, får ni bidrag från Försäkringskassan?
    Vad "ska" det täcka och hur mycket är beloppet på?

• Svar på tråden Barn med AHDH? Får du bidrag från försäkringskassan?
  • Anonym

Menar ju givetvis ADHD!

• Majsan70

Jag fick vårdbidrag om det är det du menar. Jag fick enbart den fasta delen o den är ju som en lön för det arbete man gör hemma. Sen kan man få omkostnadbidrag till VB oxå beroende på vilka kostnader man har. Utöver dte fick jag även ersättning från försäkringsbolaget som var lika stort som VB.

• Anonym

får inte ett dug i vårdbidrag...

• Anonym
    Majsan70 skrev 2012-02-29 21:39:01 följande:
    Jag fick vårdbidrag om det är det du menar. Jag fick enbart den fasta delen o den är ju som en lön för det arbete man gör hemma. Sen kan man få omkostnadbidrag till VB oxå beroende på vilka kostnader man har. Utöver dte fick jag även ersättning från försäkringsbolaget som var lika stort som VB.
    Får du vårdbidrag för att kunna vara hemma eller arbetar du också? Får jag fråga hur mycket det är du får totalt?
  • Anonym
    Max och Olivers mamma skrev 2012-02-29 22:11:25 följande:
    har en pojke på 10 år som har adhd men får inget vårdbidrag tyvärr...
    Vet du varför du inte får? Har han inte tillräckligt grov adhd?
  • Majsan70
    Anonym skrev 2012-03-01 21:50:17 följande:
    Får du vårdbidrag för att kunna vara hemma eller arbetar du också? Får jag fråga hur mycket det är du får totalt?
    Jag fick vårdbidrag för mitt merarbete. Inte för att ersätta den vanliga inkomsten.  Jag fick 1/4 dels bidrag.
  • sär skriven

Jag har halvt vårdbidrag. Sonen har ADHD, ODD och diabetes typ 1.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym
    Majsan70 skrev 2012-03-01 23:06:27 följande:
    Jag fick vårdbidrag för mitt merarbete. Inte för att ersätta den vanliga inkomsten.  Jag fick 1/4 dels bidrag.
    Ok. Hur mycket innebär 1/4 i kr?
  • Majsan70
    Anonym skrev 2012-03-04 16:48:07 följande:
    Ok. Hur mycket innebär 1/4 i kr?
    Oj, kommer inte riktigt ihåg..det var ju nästan ett år sedan..men runt 1800-1900 innan skatt nånstans.
Svar på tråden Barn med AHDH? Får du bidrag från försäkringskassan?