• Anonym

Pevaryl - Flytningar eller bara kladdigt?

Vet inte om denna tråden ligger i rätt ämnesgrupp, men testar ändå.

Har fått svamp i underlivet (misstänkte barnmorskan i alla fall) så jag köpte Pevaryl Vagitorium som skulle föras in i slidan vid sängdags, gjorde det i förrgår (måndags)
    Ända sedan dess har det kommit ut massa kladdigt ur mig, har jag fått SÅ mycket flytningar?!
    Eller är det "tabletten" som jag förde upp som orsakar detta kladdet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Pevaryl - Flytningar eller bara kladdigt?
  • Anonym

Har själv varit med om detta tror att det kan vara tabletten, Inte speciellt trevlig Tungan ute
    Fick som "föslag" av min barnmorska när jag hade svamp att man kunde ta pevaryl kräm om man upptäckte det tidigt och var mer "ytligt"

• Anonym (drabbad)

Japp, det är tabletten som lösts upp och nu rinner ut. Kladdigt som attan! Skrattande Det är därför man stoppar upp den i slidan på kvällen så att det ska ligga och gotta sig så länge som möjligt innan det rinner ut.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-29 22:03:28 följande:
    Har själv varit med om detta tror att det kan vara tabletten, Inte speciellt trevlig Tungan ute
    Fick som "föslag" av min barnmorska när jag hade svamp att man kunde ta pevaryl kräm om man upptäckte det tidigt och var mer "ytligt"
    Ja, det kanske hade varit bättre, har gått runt och varit kladdig där nere i 2 dagar nu Skrattande
    Men min barnmorska sa åt mig att köpa vagitorium, så så blev det.
    Hon var inte heller säker på att det var svamp, men hon kunde se lite sprickor i slidöppningen. brr.
    Anonym (drabbad) skrev 2012-02-29 22:06:39 följande:
    Japp, det är tabletten som lösts upp och nu rinner ut. Kladdigt som attan! Skrattande Det är därför man stoppar upp den i slidan på kvällen så att det ska ligga och gotta sig så länge som möjligt innan det rinner ut.
    Okej vad bra! trodde jag hade fått mega tjocka flytningar, då kan jag pusta ut Skrattande
  • Anonym

Förresten, någon som vet hur många dagar detta kladdet håller i sig?

• memschi

Jepp, det är Pevarylet.
    Kladdet kanske är blandat med Pevaryl + svampkladdet?

Och mot sprickorna kan du stryka på ett tunt lager av idomin, fick jag höra av min gynekolog. Hjälpte jättemycket för mig!

• Anonym
    memschi skrev 2012-03-01 13:07:54 följande:
    Jepp, det är Pevarylet.
    Kladdet kanske är blandat med Pevaryl + svampkladdet?

Och mot sprickorna kan du stryka på ett tunt lager av idomin, fick jag höra av min gynekolog. Hjälpte jättemycket för mig!
    Ja, det är det säkert!
    Hoppas kladdet försvinner snart, haft det i 3 dagar nu..

Ska testa att stryka på lite idomin
    Har inte känt någon direkt klåda av min svampinfektion, utan det har mer svidit runt slidöppningen.

Tack för tipset:)
Svar på tråden Pevaryl - Flytningar eller bara kladdigt?