Bjuden till bröllop- betala för resa?????
Hej,
Våra bästa vänner ska gifta sig utomlands. Min man kommer att vara "bestman", det är hans bästa vän som gifter sig.
Han och framtida frun förväntar sig att vi ska betala för både resa (nästan 6000 kr för oss båda) samt boende när vi är där (ungefär 600 kr per natt för oss båda). Det hela kalaset för oss kommer gå på runt 8000-10000 kr och då har vi inte räknat in kostnader för arlanda bussar, mat, nöje osv.
Jag är arbetslös, och det är knapert med pengar. Men det är en annan historia. Det jag undrar, vad tycker ni? Är det rimligt att vi verkligen ska betala för allt????
Det finns inte ens i min värld, hade det varit mitt bröllop och jag valt att ha det utomlands hade jag aldrig krävt att mina gäster ska betala. VI bjuder in till VÅRT bröllop, och då självklart ska vi BJUDA.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 10:40
Med allt så menar jag boendet!
Flyg betalar vi. Bröllopet är på ett hotell. Jag tycker att brudparet ska betala för boendet för sina gäster. Det hade vi gjort.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 13:04
Vi har inte fått en inbjudan än. Den har inte kommit. Vi pratade med brudparet igår. Det vi fick veta är att inbjudan skickas nästa vecka. Osa senast sista mars och bröllopet är i juni.