• vitsippan80

Egen företagare? Frisörer!?

Så har man sagt upp sig då!........
    Skäms
    Eller.. Sagt upp min stol på salongen.. Min trygghet, där jag trivdes jätte bra. MEN: jag vill inte börja jobba efter 6månader! JA VILL FÅ VARA MAMMA!!
    Har nu mitt andra barn på 4,5 månad( mitt första är 2,5 år) och började jobba så smått efter sex månader sist eftersom man har bara sex månaders hyresfritt sen ska jag ju ut med hyran på nästan 7000 plus allt annat som ska betalas då ja jobbar.. Känner INTE för att "bara" jobba för att få in till mina utgifter.. Tid som ja kan vara med mina barn, för att inte tjäna ett öre!!! Nä!! Ja sa tack å hej......

Någon som känner igen sig?? Hur har ni det med hyror osv?? Hur har ni gjort, hur kände å tänkte ni?? 

Nu fick ja ju desstom tre hyror att betala då man har tre månaders uppsägning.. Å ja som tänkte att ja hade tre månader då ja sa upp mig efter endast tre månaders mammaledighet.. Att resterande tre månaders räknades till uppsägningsmånader.. Förstår ni?.... Men men, tydligen fel..

Nä fy för att vara småföretagare å mamma!! INGET posetivt tycker ja.....         
  • Svar på tråden Egen företagare? Frisörer!?
  • Nica 1

Det är ett pyssel vad ska du göra istället?

• vitsippan80

hmm... ja du!! :) Jag har en salong som ja antagligen kan jobba på. men blir sugen på något helt annat!! men att läsa då, med två barn å hus.. svåra val!! man tänker så mycket då man är mammaledig på gott å ont!

• a239s

hej! 
    jag har egen salongen, och vill skaffa barn! men känner att jag sitter fast, funderar på att hyra ut en stol så att salongen fortfarande är rullande.
    Dock tycker jag mest att allt ser mörkt ut. Vill som du säger kunna vara hemma och ha tid för barnen men 6 månader finns verkligen inte ens på kartan för mig och det känns inte alls bra... :( 

Så ja, jag är på din linje att det inte alls verkar gå ihop....

• Maho81

Jag sålde min frisörsalong och avslutade företaget (så lätt att få ny F-skatt sedel och moms) för att slippa ha det att tänka på under föräldraledigheten. Dessutom vill jag Byta jobb, vill ha bättre arbetstider.

• a239s

Maho81, hur länge hade du haft salongen och hur reagerade dina kunder? 

• Maho81

4 år och den gick med vinst. Tja de saknar mig men jag känner att jag måste vara egoist nu när jag väntar barn och efter barnet har kommit så skulle jag vilja ha ett jobb med bättre arbetstider och att jag inte behöver jobba livet ur mig för att få en ytterst blygsam lön.

• a239s

Väldigt segt svar!! Maho81: Så du var arbetslös under själva föräldraledigheten? Var det stressande eller känns det bättre än att ha en salong att tänka på? 

Har du börjat jobba med något än?

Svar på tråden Egen företagare? Frisörer!?