• Anonym (16år)

Graviditetstest när jag äter p-piller

Snabb fråga, kommer ett graviditetstest visa rätt om man testar sig när man äter p-piller? Eller ska jag hålla upp med pillrena ett par veckor innan jag testar?
    Usch jag vill verkligen inte ha barn nu men vet inte om testet kommer visa som det ska om jag fortsätter med mina p-piller. 

• Svar på tråden Graviditetstest när jag äter p-piller
  • Anonym (lyan)

P-piller innehåller inte det hormonet som man har i kroppen när man är gravid (och som mäts av ett graviditetstest). Gör ett test utan att hålla upp med pillren.

• Loppan8604

testet kommer visa rätt svar. Så sluta INTE med dina p-piller, utan testa direkt. När hade du sex å när e din näste mens? har du missat någon pilla eller varför e du orolig?

• Anonym (16år)
    Anonym (lyan) skrev 2012-03-01 10:49:23 följande:
    P-piller innehåller inte det hormonet som man har i kroppen när man är gravid (och som mäts av ett graviditetstest). Gör ett test utan att hålla upp med pillren.
    Ok, tack för svaret.
    Loppan8604 skrev 2012-03-01 11:00:30 följande:
    testet kommer visa rätt svar. Så sluta INTE med dina p-piller, utan testa direkt. När hade du sex å när e din näste mens? har du missat någon pilla eller varför e du orolig?
     Jag missade två dagar i december och fick inte mens denna gången så därför är jag orolig nu.
    Men jag ska köpa ett test i morgon. 
  • Loppan8604
    Anonym (16år) skrev 2012-03-01 16:55:56 följande:
    Ok, tack för svaret.
    Loppan8604 skrev 2012-03-01 11:00:30 följande:
     Jag missade två dagar i december och fick inte mens denna gången så därför är jag orolig nu. Men jag ska köpa ett test i morgon. 

Ja gör de! Utan att sluta på p-piller!
  • Anonym (16år)

Ok jag är gravid.
    Vad gör man nu?????? 

• Carrossk

Kontakta mödrarvårdscentralen där du bor.. Då får du komma och träffa en barnmorska som kan hjälpa dig med dina tankar och funderingar.. Lycka till med allt..

Svar på tråden Graviditetstest när jag äter p-piller