Träkvista
Jag skulle vilja ha lite input om området Träkvista på Ekerö. Är det någon som bor där som kan dela med sig av erfarenheter vad gäller dagis, skolor, kommunikationer, affärer mm? Tacksam för svar!
Jag skulle vilja ha lite input om området Träkvista på Ekerö. Är det någon som bor där som kan dela med sig av erfarenheter vad gäller dagis, skolor, kommunikationer, affärer mm? Tacksam för svar!
Någon??
Jag är uppvuxen där på 80-90 talet, mycket trivsamt område :)
Okej, är det ingen som bor där nu som vill berätta lite mer???
Ok, du kanske vill ha svar från folk som bor där nu, men eftersom det inte är nån anstormning i tråden kan jag kanske ge dig nånting mer . Mina föräldrar bor fortfarande på Ekerö och jag har många vänner därute som bor kvar. Träkvista är fortfarande jättelugnt, fint, nära till Konsum Träkvista, Väringgården (pizzeria/krog), Träkvistaskolan har alltid haft bra rykte och eftersom det finns massor med radhusområden på olika ställen så är det mycket barn och familjer runt omkring i området. Det är nära till Södran och Lundhagens fina badplatser. Ekerö Ridskola cyklar man till på 10 min, Träkvistavallen bjuder på isrink och fotbollsplan, allt inom några minuters gångväg/cykel = perfekt för barnfamiljer. I skogen vid ekebyhov har du joggingspår 3- 10 km, gym finns nog både i Ekerö Centrum och mitt emot Statoil ( 2 min från Träkvista).
I Ekerö Centrum finns allt man behöver; systemet, apotek, krogar, mataffärer, klädaffärer, barnaffär. Från Träkvista till Ekerö Centrum kan man lätt cykla eller ta flera bussar (tar ca 5 min till centrum)
Ekerö är en "dyr" kommun, så det finns inga utbredda sociala problem där, framförallt inte i Träkvista.
Om det inte vore såna sjuka köer in till stan varenda dag då man ska till jobbet hade jag ABSOLUT flyttat tillbaka och låtit mina barn växa upp där.
Tack så hemskt mycket för ditt svar! Låter ju jättemysigt, vi ska dit och kolla på ett hus nu på söndag tänkte vi. Jag åker kommunalt till jobbet men min man kör bil, det där med köerna är ngt som han också är lite orolig för...brukar det vara långa köer jämt eller? Hur funkar busstrafiken in till Brommaplan, flyter den på som den ska?