Jag har blivit erbjuden ett jobb som jag inte tror att jag klarar av, hur hade Du gjort??
Vi klarar oss på en lön tills jag får ett jobb, så min sambo tycker inte att jag ska ta något "skitjobb" som telefonförsäljning eller liknande, utan han tycker att jag ska ta för mig ett bra jobb som han vet att jag kan få. Blev erbjuden ett jobb nu på äldreboende inom kommunen. Min mamma (som själv arbetar på äldreboenden) säger "jag tror det passar dig för du har en bra personlighet för det, så testa, passar det inte så slutar du där". Men jag vet inte ens om jag vågar mig iväg på intervjun. Tanken på att byta blöjor på vuxna och duscha dom känns så konstigt och obekvämt för mig. Jag håller med mamma om att jag har en bra personlighet för att jobba med människor på det sättet, att prata med dom, gå promenader, mata dom osv har jag inget problem med alls. Men när det kommer till det där att byta blöja och duscha så..
Hur hade du gjort? Hade du tagit chansen till ett jobb eller hade du fortsatt att söka jobb? Jag är anställd som vikarie på ett annat arbete redan, dock blir det inte mycket jobb där alls.
Det här jobbet vet jag inte om det är vikarie eller "fast". Tänkte ringa upp och fråga, eller ska jag vänta med att fråga till intervjun? (om jag nu går till den).