• Lillaskrutt

Olika pris på iittala kivi?

Varför skiler det så mkt i pris på de olika färgerna i iittala kiviserie? Är det för att vissa färger är äldre de är billigare?

• Svar på tråden Olika pris på iittala kivi?
  • mimsan01

Vet faktiskt inte varför men antar att det kan bero på att det är olika kollektioner och att de äldre blir billigare.
    Vill du handla billigare kan jag tipsa om iittala outlets eller tradera.

• Thursday

I viss mån handlar det om tillverkning, det är t.ex. svindyrt att tillverka rött glas.

I reject your reality and substitute my own.
  • izzibizz

Det har och göra med färgen på dem. Vissa färger är billigare att tillverka och vissa dyrare. Finns en brun som innehåller lite guld tex.

• Pippi Långstrump

Mitt tips är att handla på Åhlens när de har 20 % på valfri vara istället för tredje eller fjärde sortering.

• Millan1984

Iittala Outlet brukar ibland ha bättre priser på första sortering än på andra.Jag har iaf haft tur med de erbjudanden när jag varit där. Och det är som de ovan säger, det inneåller guld i vissa färger därav de högre priserna.

• Lillaskrutt
    Pippi Långstrump skrev 2012-03-01 22:05:33 följande:
    Mitt tips är att handla på Åhlens när de har 20 % på valfri vara istället för tredje eller fjärde sortering.

Brukar aldrig se nån skillnad på andrahands sortering, kan det tex vara En luftbubbla i glaset??
Svar på tråden Olika pris på iittala kivi?