• Anonym (Chockad!!)

Gravid utan att veta om det? HJÄLP!

Jag vet inte vart jag ska börja, och jag känner mig helt dum i huvudet just nu..
    Men är det möjligt att vara gravid utan att veta om det???

Grejen är att jag för ett par månader sedan misstänkte att jag kanske var gravid, mensen var sen och den månaden fick jag bara en väldigt liten blödning. men jag släppte såklart det hela efter det, tänkte att det var väl mensen den månaden...
    Efter det har jag också fått små små blödningar men inte alls mens som förut. för nån vecka sen fick jag en konstig känsla, som att jag hade fjärilar i magen typ och idag kändes det nästan som en SPARK?!?!?  Förvånad

är det ens möjligt? vet inte vad jag ska tro...Man borde ju ha fått en tydlig gravidmage vid det här laget annars???!? Har inte varit gravid förut så jag vet inte hur det "ska" vara.. någon som vet vad det kan vara annars??  Förvånad

• Svar på tråden Gravid utan att veta om det? HJÄLP!
  • Hallonmumsan

Det är inte säkert att magen syns tidigt för alla. Man kan vara gravid med blödningar.

• SandraMariaH

ta kontakt med mödravården eller gyn/kvinnoklinik & be om ultraljud. Inte säkert att gravtester visar gravid längre in i en graviditet. Och sedan kan det vara tarmrörelser som känns :) det kan man ofta känna efter att man varit gravid då man vet hur sparkar känns. har inte din mage ändrats något alls senaste månaderna? Lycka till!

• Mamma1106

Min vänninas brors tjej visste inte om att hon var gravid förns i 5 månaden. Hon åkte in till sjukhuset för att hon hade ont i magen och fick då reda på att hon var med barn. Hon hade haft mensliknande blödningar...dock hade hon oregelbunden innan. Tycker du ska åka och köpa test så får du reda på  det.

Lycka till! 

• Anonym

Tyckte själv jag kände sparkar idag, min mens har vart lite skum sen november men jag vet ju att det är tarmarna som spökar men det kändes verkligen seriöst som två sparkar. Dock så skulle jag isf vara max i v 15 om jag nu vart gravid (vilket jag ju inte är) och sparkarna var på helt fel ställe för det.

Men visst är det möjligt att vara gravid utan att veta om det då vissa kan blöda men om du misstänkte det för bara ett par månader sedan så känns det väl lite tidigt för sparkar men det är ju också olika. Har du testat dej? 

• Lufsan

Har trott som du TS, några gånger. Men ingen av gångerna har jag varit gravid. Ta ett test så vet du. 

En dag i sänder.
  • Anonym (Chockad!!)

men hur länge visar ett graviditetstest positivt då? går det att ta fortfarande? för om det nu var sparkar så måste jag ju ändå ha varit gravid ett tag.. Förvånad

• Lufsan
    Anonym (Chockad!!) skrev 2012-03-01 20:38:22 följande:
    men hur länge visar ett graviditetstest positivt då? går det att ta fortfarande? för om det nu var sparkar så måste jag ju ändå ha varit gravid ett tag.. Förvånad
    Hela graviditeten. Jag vet inte vad det är för myt som går omkring att de skulle visa negativt efter ett tag. HCG har du i kroppen i höga doser hela graviditeten. 
    En dag i sänder.
  • Anonym

jag upptäckte det i v14, spiralen hade försvunnit.
    gå till gyn omedelbart. 

• DuTrorAttDuVet

Varför gå till GYN när man kan köpa ett gravtest? Hcg har man hela graviditeten och flera veckor efter födsel så testa på du bara :)

• Anonym (Chockad!!)

känner mig helt paranoid och nervös..men imorgon är det jag som marscherar till närmaste affär och köper test! Kan det verkligen ha varit tarmrörelser annars??
    har som sagt inte varit gravid tidigare men det kändes verkligen som en spark Förvånad 

Svar på tråden Gravid utan att veta om det? HJÄLP!