• Anonym (ÖNH)

Remiss till Öron-Näsa-Hals för bedömning av polyper/halsmandlar- vad händer på besöket?

Min lillkille som fyller fyra i vår har fått tid på ÖNH efter att vi fått remiss dit. han snarkar och man misstänker för stora halsmandlar/polyper. Nu undrar jag vad vi kan förvänta oss att man kommer göra på besöket på ÖNH? Går man ner med ett fiberendoskop och tittar? 

• Svar på tråden Remiss till Öron-Näsa-Hals för bedömning av polyper/halsmandlar- vad händer på besöket?
  • MHM

När jag undersökte det(var 16år. Det var 5 år sedan) tittade dom i munnen,kände lite på halsen och körde ner en kamera genom näsan

• Anonym (ÖNH)
    MHM skrev 2012-03-01 21:45:27 följande:
    När jag undersökte det(var 16år. Det var 5 år sedan) tittade dom i munnen,kände lite på halsen och körde ner en kamera genom näsan
    OK..... :)

Det var lite det jag tänkte. Såg på kallelsen att de avsatt 15 minuter på besöket och ska de göra så kommer den tiden inte räcka för min lille vårdrädda son. 
  • Sinne12

Nu är det jättejättelänge sedan, men när jag var barn tittade, klämde och lyssnade de bara och besöket tog typ 10 min. Undersöktes av samma anledning som din son och fick sedermera operera bort polyperna.

Men ring ÖNH och fråga, och förklara att om de ska gå ner med endoskop räcker inte 15 min.

Svar på tråden Remiss till Öron-Näsa-Hals för bedömning av polyper/halsmandlar- vad händer på besöket?