• elinarnared

Blir brun i armhålorna av deo

Har testat alla möjliga deodoranter i ca 1år pga av att jag blev otroligt brun i armhålorna..  Men inget funkar, har nu varit utan deo  i 1 månad nu  och är jätte fin, men dock kan jag känna att jag luktar lite svett ibland..  Man vill ju lukta gott ju, använder inte parfym eftersom jag har en bebis på 7 veckor.. 

Någon som kan tipsa om en bra mild deo.. 

• Svar på tråden Blir brun i armhålorna av deo
  • Utropstecknet

Kanske det är aluminiet du reagerar på? Har du provat saltsten från hälsokosten? Har inte provat den själv men den ska vara fri från tillsatser.

• emmianttila

Det finns en annan deo som är liknande absolut torr. Tror det är Aco.
    En vit burk/flaska eller vad man ska säga med röd kork. Den är inte lika stark!

• elinarnared

saltsten?  det måste jag söka på.. kan ju vara värt och testa, man vill ju endå lukta lite gott under armarna.. eller det kanske inte luktar något. 

• emmianttila

Läste också någon som skrev om aluminium. Finns också en vit tub med röd kork på apoteket.
    En aluminiumfri från ACO . Sett den flera gånger när jag sa köpa absolut torr åt mig själv

• elinarnared

Har provat en aco, den är oparfymerad och mild och den gör att jag luktar illa.. jobbigt dilemma det här.

• emmianttila
    elinarnared skrev 2012-03-01 23:05:51 följande:
    Har provat en aco, den är oparfymerad och mild och den gör att jag luktar illa.. jobbigt dilemma det här.
    Okej. Men testa den där aluminiumfria från aco, den är parfymerad.
    Om det är aluminiet du reagerar på
  • Atamon

Scrolla ner lite så ser du här en deosten som jag brukar använda och som fungerar bra (tycker jag), finns att köpa på de flesta hälskostaffärer och räcker riktigt länge!  Den är oparfymerad men jag har aldrig upplevt att man luktar illa för det.
    http://www.soltryck.se/Thai_deodoranten.asp

Har också använt Acos utan aluminium, fungerar också bra men kan vara lite meckigt i och med att det är en kräm som man smörjer i armhålorna.
    http://www.aconordic.se/products/4852/19907/19564/19227/aco_special_care_aluminiumfri_deodorant.aspx

Apoteket har ytterligare en deo som inte innehåller aluminium som jag inte minns märket på men det är ett bra mycket dyrare märke än Apotekets egna.

• elinarnared
    Atamon skrev 2012-03-02 00:04:36 följande:
    Scrolla ner lite så ser du här en deosten som jag brukar använda och som fungerar bra (tycker jag), finns att köpa på de flesta hälskostaffärer och räcker riktigt länge!  Den är oparfymerad men jag har aldrig upplevt att man luktar illa för det.
    www.soltryck.se/Thai_deodoranten.asp

Har också använt Acos utan aluminium, fungerar också bra men kan vara lite meckigt i och med att det är en kräm som man smörjer i armhålorna.
    www.aconordic.se/products/4852/19907/19564/19...

Apoteket har ytterligare en deo som inte innehåller aluminium som jag inte minns märket på men det är ett bra mycket dyrare märke än Apotekets egna.
    tack för tips! :)
Svar på tråden Blir brun i armhålorna av deo