• Anonym (Julia)

    Varför skaffar folk med dåliga gener barn efter barn?

    En sak som jag länge funderat på är varför folk som uppenbarligen inte ska blanda sina gener, skaffar barn efter barn? Jag tänker på stackars satar som är fula redan som barn och sen ska växa upp med sitt utseende. Sen också på föräldrar som skaffar barn efter barn TROTS att de barn de redan har, har diagnoser.

    Folk väljer ju själv vad de vill göra med sitt liv, absolut. Men ibland kan man väl tänka på BARNET också, och inte bara på sig själv?

  • Svar på tråden Varför skaffar folk med dåliga gener barn efter barn?
  • Norrland84

    Ful = Diagnos eller vad är det du försöker säga?

    Vad är en dålig gen?

    Förstår verkligen inte vart du vill komma.. Puckoinlägg må jag säga... 

  • Lonlely Wolf

    Ursäkta, men nu blir jag riktigt arg på ditt inlägg du kan inte mena vad du skriverDemon

  • MarieHJ

    Allvarligt talat.. vet du äns vad du pratar om?? Hoppas du inte har barn med dom värderingarna du har..

  • MizzTez

    Hahahaha!!
    Ja det är ju ungefär som att fundera över varför dumma/korkade människor för generna vidare?! Vore det inte bäst att alla gör ett iq test innan de skaffar barn? Tänk så smart vi hade varit om några år!

  • karet

    Jag håller inte med dig i det mesta men jag har haft samma funderingar fast mer då riktat till riktiga diagnoser.

    Hur man gör för att få det att kännas rätt att skaffa fler barn om man VET att barnet kommer bli sjukt.

    Säger inte att de inte får men jag undrar vad man säger till sig själv för att få det att kännas bra/rätt.

  • Selfish Geene

    Haha!
    ja "folk" kanske inte har samma uppfattning som du om vad dåliga gener är för något.

    (Vissa av dom kanske till och med tycker att du har dåliga gener!) 

  • La Lola

    Oj, den här tråden har nog hamnat fel.

    Jag anmäler den så att den hamnar i Sandlådan istället.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SilverWoman

    Vilka diagnoser, ärftliga sjukdomar du pratar om?  Om "fulhet"  är en diagnos enligt dig, då rekommenderar jag dig att utbilda dig, mogna och sluta leka läkare.

Svar på tråden Varför skaffar folk med dåliga gener barn efter barn?