• FruLindell

Roliga chefer/ledare i filmer eller tv-serier?

Hej!

Jag håller på att sätta ihop ett filmklipp med lite roliga filmsnuttar som ska illustrera olika typer av ledarskap på ett humoristiskt sätt. Exemepelvis har jag använt mig av ett klipp på "Ove Sundberg" i "Kontoret".

Men nu står det helt still i huvudet! Kan inte ni hjälpa mig att komma på fler roliga/dåliga/knäppa/ovanliga chefer från film-eller tv-serievärlden?

• Svar på tråden Roliga chefer/ledare i filmer eller tv-serier?
  • amanda h

Ricky Gervais i brittiska the office! Är kontoret en ny serie i Sverige? The office i Storbrittanien var ju först med den typen av serie, han är iaf helskön :)

• mimsan01

Du har ju han nattklubbschefen från "A night at the Roxbury". Did you just grab my ass?
    Och så har du den där filmen med Sandra Bullock - the proposal tror jag den heter.

Ska fundera vidare lite. Det känns ju som att det borde finnas hur mkt som helst men man kommer ju sällan på nåt när det gäller!     

• Khaleesi

Jag tänker direkt på scenen i Sällskapsresan II Snowroller, där turistbussen är på ingång för tidigt, och den yrvakne blonde killen ger kollegan i uppgift att fördröja bussen. Man fejkar motorhaveri och resenärerna får putta bussen uppför backen.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Khaleesi

Det borde ju gå att hitta något i Mia&Klara-serien också, med hon hundtränaren. Och Blackadders ledarstil över Baldrick!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • mimsan01

Reuter och Skoog, tänker på den scenen när de är poliser och åer i bak i polisbilen och tvingar den som kör att backa och köra över ett fartgupp flera gånger. Kanske inte räknas som chefer, fast ganska så kul

• CarlHerman

Filmen "Horrible bosses", handlar om några chefer som är hemska på olika sätt.

• Khaleesi

Chefen i Office Space är ju också i en klass för sig!

• Selaine

Chefen i The Secretary. Inte alla som agar sina sekreterare ;)

Svar på tråden Roliga chefer/ledare i filmer eller tv-serier?