• 4blir5

3 äggblåsor runt 10 mm dag 18 i cykeln. Finns det hopp?

Igår gjorde jag vul för att se hur stimulerad jag vart efter en dubbelkur med pergo. 3 ägg fanns och två var nästan 10 mm och ett var runt/strax över 10 mm. Till saken hör är att jag är på dag 19 i cykeln idag (18 igår vid vul alltså). Jag vet att jag har sen ägglossning med pergo(runt dag 25) men hinner överhuvudtaget något av dessa ägg växa på sig något och släppa? Vi diskuterade om att jag skulle få en äggmognadsspruta(?) men gyn bestämde att det var för riskabelt ifall alla tre skulle växa på sig. Vad tror ni, kommer det ens att bli någon ägglossning av ett ägg denna månad? Jag är ju tveksam. Men som sagt, jag brukar ju ha sen ägglossning så kanske..

• Svar på tråden 3 äggblåsor runt 10 mm dag 18 i cykeln. Finns det hopp?
  • Hjärtefröjd

Om du brukar ha ÄL runt dag 25 så är det ju 6-7 dagar dit, och med tanke på att äggblåsorna växer 2 mm om dagen så är det inte omöjligt.

Ska du göra fler VUL för att se hur de utvecklas? 

• 4blir5

Nej inga fler vul. Däremot sa han att jag skulle testa med ägglossningstester till veckan och sedan maila honom och säga hur det såg ut på dom. Har läst en del om ovitrellespruta och den kan man ju få om äggen mognat någorlunda. Vissa har fått den vid 16 mm ägg o.s.v. Undra om jag kanske ska fråga om en sån iallafall då? För vad han trodde så tror han inte att alla tre ägg skulle hänga på utan att ett/två kommer att dominera innan slutet.

• Hjärtefröjd

Du får nog ingen ägglossningsspruta om du inte gör fler VUL, eftersom man då inte kan veta hur många ägg som utvecklats. Och inte heller när det är rätt tidpunkt att ta den.

Jag brukar ta ÄL-spruta när ägget/äggen är kring 18-19 mm.

Så... varför inga fler VUL?

• Kinne79

På mig funkar inte ägglossningstest utan dom ger utslag hela tiden. Jag skulle försöka få ett till vul om jag var dig.

• 4blir5

Jag har ingen aning om varför han inte bokade in fler vul. Kanske pga det långa avståndet för mig?! Ja jag vet inte faktiskt. Jag får kanske be om ett nytt vul nästa vecka istället. För mig är det inga problem att åka dessa mil OM jag skulle få hjälp med ovitrellespruta eller så. Kanske planerar han att ge mig en spruta om ägglossningstesten inte påvisar någon höjning, har sett kvinnor här på fl som fått det så också.

• 4blir5
    Kinne79 skrev 2012-03-02 15:36:28 följande:
    På mig funkar inte ägglossningstest utan dom ger utslag hela tiden. Jag skulle försöka få ett till vul om jag var dig.

Jaså? Jag får alltid svaga utslag förutom vid ägglossning då dom höjs där för att sedan gå ner igen.. Precis som det ska vara alltså. Ser just nu att stegringen är något högre än tidigare i veckan. Fast ändå inte så hög så det skulle vara ägglossning på gång förstås.
Svar på tråden 3 äggblåsor runt 10 mm dag 18 i cykeln. Finns det hopp?