• dontworrybehappy

Är min man sjuk i hela huvudet?

Ja som frågan lyder. Är karln helt tiltad eller är det fler som har problem med män som inte är av den seriösa typen...?

För det mesta en helt underbar person som får mig att skratta och må bra alla dagar i veckan men sen kommer han störda beteende då han te x kommer fram och kramar mig väldigt hårt och gör konstiga ljud (låter som en morrande hund eller en brunstig tjur) MYCKET STÖRIGT beteende har bet honom sluta men ingen respons.

Sen beteende nummer två... När jag försöker att tala alvar med människan så kan jag upptäcka att han sitter och grimarserar bakom min rygg när jag tittar bort, WHAT?? hahahaa d e helt sjukt barnsligt (lite roligt)..

Ja jag ler och tycker att jag egentligen är lite nördig som ställer frågan och frågan i sig är också ganska nördig!
    Men svara gärna så att jag känner att jag inte är helt miss lonely om att behöva ha det såhär hemskt om dagarna!!??

• Svar på tråden Är min man sjuk i hela huvudet?
  • Queen of all

Hur gammal är han??? 

Sjukt barnsligt att göra grimaser åt någon bakom ryggen oavsett vad man pratar om...  

• Tiger Quenn
    Queen of all skrev 2012-03-02 18:20:36 följande:
    Hur gammal är han??? 

Sjukt barnsligt att göra grimaser åt någon bakom ryggen oavsett vad man pratar om...  
  • skånegås

Kanske har någon form av neuropsykiatrisk problematik... Antingen driver han med dig ELLER så förstår han inte... För att veta vilket måste man ha mer information.

• dontworrybehappy

Ja ska man verkligen avslöja åldern...Nej jag gör inte det... 
    Skriv gärna en kommentar om vad ni andra tycker och en gissning på ålder så lovar jag att visa honom denna tråd i kväll och hoppas att han förstår hur barnslig han är!? Kommer självklart tillbaka och uppdaterar om hur responsen från hans sida blev!

• roffe

Han kanske har svårt att ta dig på allvar om du t ex tjafsar om löjliga grejer. Han visar på ett busigt sätt att han är attraherad av dig, han väljer väl det lite komiska sättet med morrningar pga han är rädd att du ska dissa honom.

Sen när du klagar på honom så tycker han väl du är lite knasig helt enkelt.

Ja det är barnsligt att göra grimaser bakom din rygg, men det är ännu barnsligare att faktiskt undra om han är sjuk i hela huvudet bara för att två små delar av hans personlighet inte tilltalar just dig. 

Seriöst, ni kan inte vara speciellt mogna om ni resonerar sådär.  

Hemskt? Hemskt är väl om man får stryk eller blir utfryst av sin partner, eller våldtagen osv?
    Att ni ens har det där problemet tyder på att ni är otroligt omogna och förmodligen inte redo för ett förhållande.

Han verkar inte vara sjukare än dig. Faktiskt. Kasta inte diagnoser omkring dig bara för att ni inte tänker likadant.  

Tråkigt att ni har det här problemet. Gör dig av med problemet (dvs löjliga tankar) eller killen. Fixat och klart! 

• dontworrybehappy
    roffe skrev 2012-03-02 18:29:22 följande:
    Han kanske har svårt att ta dig på allvar om du t ex tjafsar om löjliga grejer. Han visar på ett busigt sätt att han är attraherad av dig, han väljer väl det lite komiska sättet med morrningar pga han är rädd att du ska dissa honom.

Sen när du klagar på honom så tycker han väl du är lite knasig helt enkelt.

Ja det är barnsligt att göra grimaser bakom din rygg, men det är ännu barnsligare att faktiskt undra om han är sjuk i hela huvudet bara för att två små delar av hans personlighet inte tilltalar just dig. 

Seriöst, ni kan inte vara speciellt mogna om ni resonerar sådär.  

Hemskt? Hemskt är väl om man får stryk eller blir utfryst av sin partner, eller våldtagen osv?
    Att ni ens har det där problemet tyder på att ni är otroligt omogna och förmodligen inte redo för ett förhållande.

Han verkar inte vara sjukare än dig. Faktiskt. Kasta inte diagnoser omkring dig bara för att ni inte tänker likadant.  

Tråkigt att ni har det här problemet. Gör dig av med problemet (dvs löjliga tankar) eller killen. Fixat och klart! 
    Okej nu får vi stycka upp detta lite Roffe så att vi får lite tydlighet!

Du skriver:
    Han kanske har svårt att ta dig på allvar om du t ex tjafsar om löjliga grejer. Han visar på ett busigt sätt att han är attraherad av dig, han väljer väl det lite komiska sättet med morrningar pga han är rädd att du ska dissa honom.  Sen när du klagar på honom så tycker han väl du är lite knasig helt enkelt. 
    Mitt svar: Köper den!

Du skrev:
    Mitt svar: Sjuk  huvudet eller hela huvudet var en överdrift utan försvar, förlåt Roffe!

Du skrev:
    Mitt svar: Håller med om att din beskrivning av hems är en annan än min men i mitt liv finns tyvärr inget hemskare Roffe men detta är jobbigt nog för mig, förlåt att jag formulerade mig så att jag gjorde dig upprörd!!
    Vi har varit ett par i 10år, men vi kanske inte är redo ;)

Du skrev:
    Han verkar inte vara sjukare än dig. Faktiskt. Kasta inte diagnoser omkring dig bara för att ni inte tänker likadant.  Tråkigt att ni har det här problemet. Gör dig av med problemet (dvs löjliga tankar) eller killen. Fixat och klart! 
    Mitt svar: Ingen kommentar.. :)

tack för ditt svar roffe!
  • Frontline

Han lider inte av nån känd bokstavskombination tro, det brukar ju vara enkelt att dra till med det i dagens läge tycker jag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • roffe
    dontworrybehappy skrev 2012-03-02 18:44:49 följande:
    Okej nu får vi stycka upp detta lite Roffe så att vi får lite tydlighet!

Du skriver:
    Han kanske har svårt att ta dig på allvar om du t ex tjafsar om löjliga grejer. Han visar på ett busigt sätt att han är attraherad av dig, han väljer väl det lite komiska sättet med morrningar pga han är rädd att du ska dissa honom.  Sen när du klagar på honom så tycker han väl du är lite knasig helt enkelt. 
    Mitt svar: Köper den!

Du skrev:
    Mitt svar: Sjuk  huvudet eller hela huvudet var en överdrift utan försvar, förlåt Roffe!

Du skrev:
    Mitt svar: Håller med om att din beskrivning av hems är en annan än min men i mitt liv finns tyvärr inget hemskare Roffe men detta är jobbigt nog för mig, förlåt att jag formulerade mig så att jag gjorde dig upprörd!!
    Vi har varit ett par i 10år, men vi kanske inte är redo ;)

Du skrev:
    Han verkar inte vara sjukare än dig. Faktiskt. Kasta inte diagnoser omkring dig bara för att ni inte tänker likadant.  Tråkigt att ni har det här problemet. Gör dig av med problemet (dvs löjliga tankar) eller killen. Fixat och klart! 
    Mitt svar: Ingen kommentar.. :)

tack för ditt svar roffe!
    För mig känns det som en trolltråd, om du på 10 år inte förstått hur din man fungerar och inte lärt er kommunicera utan grimaser, det känns osannolikt på något sätt, att du inte sett det omogna förrän nu eller inte reagerat och ordnat upp det i ert förhållande.

Det var inte att jag tog illa upp, det var mest att jag tänkte mig in i hans situation, hur det skulle kännas att få se en tråd där min partner beskriver hur sjuk i huvudet jag är på grund av småsaker, det blir liksom drama queen overload på nåt sätt. 

Jag hade tagit illa upp iallafall om min sambo hade gjort så. För mig är det skillnad mellan att be om råd: "hur ska jag få honom att förstå att detta sårar mig" och att kasta ur sig att sin man är sjuk :)  Men vi fungerar olika helt enkelt, no problemo :)

Sen förstår jag att detta är ett problem som ni behöver lösa, ingen vill väl må dåligt i sitt förhållande, och ingen ska behöva det heller.
    Dock avundas jag dig om detta är det mest hemska i ditt liv :) 
  • dontworrybehappy

Inte så trollig förutom på morgonen när jag vaknar efter att ha sovit med blött hår, beteendet har kommit och gått under åren och kan göra mig från vettet galen, speciellt när han gör det inför folk och jag verkar helt avvisande när jag sammanbitet säger att vi kan pussas och kramas om ett tag.. :(

En bokstavskombiation kan vara möjlig men vad finns det mer än ADHD, ADD? Skulle gissa på att han har hela alfabetet ibland! Han vill vara lite trendig ibland så så han skulle nog köpa det om inte annat ;)

• MommyOf2

Va glad att du har en kul och charmig man som kan ta livet (och ditt tjatande) med ett smile och lite skoj.

• dontworrybehappy
    MommyOf2 skrev 2012-03-02 19:26:30 följande:
    Va glad att du har en kul och charmig man som kan ta livet (och ditt tjatande) med ett smile och lite skoj.
    Vilket tjatande är det du menar?
  • Mynta

Nej, det låter som en fullt normal hane. De är sådär, lite outvecklade, som djur ungefär.

• dontworrybehappy
    Mynta skrev 2012-03-02 19:42:07 följande:
    Nej, det låter som en fullt normal hane. De är sådär, lite outvecklade, som djur ungefär.
    hahahaahaa gringarv och gilla på den!!
  • Queen of all
    Mynta skrev 2012-03-02 19:42:07 följande:
    Njaaa..... Låter inte normalt i mina ögon. Har aldrig varit ihop med en kille som fått för sig att göra miner bakom min rygg. 
    Och min sambo skulle aldrig få för sig att göra det. Skulle jag visa honom tråden eller berätta för honom så skulle han nog hålla med om att det är barnsligt.
    Det är sånt man gör när man är sex-sju år...  
  • dontworrybehappy
    Hoppsan skrev 2012-03-02 21:58:01 följande:
    Han är bara sjuk i halva huvudet, resten är bara ett primitivt beteende
    De va d jag misstänkte ;)
  • Fast Turtle

Men snälla! Jag har skummat igenom tråden lite och det pratas om ADHD, att han är sjuk i huvudet och allt möjligt! Haha herregud, kan ni inte ta något på skoj eller? Det är nog ganska vanligt att man småretas med varandra på ett kärleksfullt vis i ett förhållande. Det hör ju till. Jag kan förstå om man tycker det är jobbigt om någon alltid gör så men det gör han väl inte? Inte när du pratar allvar väl? För övrigt gissar jag på att han är över 40 eller något sånt?

Svar på tråden Är min man sjuk i hela huvudet?