roffe skrev 2012-03-02 18:29:22 följande:
Han kanske har svårt att ta dig på allvar om du t ex tjafsar om löjliga grejer. Han visar på ett busigt sätt att han är attraherad av dig, han väljer väl det lite komiska sättet med morrningar pga han är rädd att du ska dissa honom.
Sen när du klagar på honom så tycker han väl du är lite knasig helt enkelt.
Ja det är barnsligt att göra grimaser bakom din rygg, men det är ännu barnsligare att faktiskt undra om han är sjuk i hela huvudet bara för att två små delar av hans personlighet inte tilltalar just dig.
Seriöst, ni kan inte vara speciellt mogna om ni resonerar sådär.
Hemskt? Hemskt är väl om man får stryk eller blir utfryst av sin partner, eller våldtagen osv?
Att ni ens har det där problemet tyder på att ni är otroligt omogna och förmodligen inte redo för ett förhållande.
Han verkar inte vara sjukare än dig. Faktiskt. Kasta inte diagnoser omkring dig bara för att ni inte tänker likadant.
Tråkigt att ni har det här problemet. Gör dig av med problemet (dvs löjliga tankar) eller killen. Fixat och klart!
Okej nu får vi stycka upp detta lite Roffe så att vi får lite tydlighet!
Du skriver:
Han kanske har svårt att ta dig på allvar om du t ex tjafsar om löjliga grejer. Han visar på ett busigt sätt att han är attraherad av dig, han väljer väl det lite komiska sättet med morrningar pga han är rädd att du ska dissa honom. Sen när du klagar på honom så tycker han väl du är lite knasig helt enkelt.
Mitt svar: Köper den!
Du skrev:
Ja det är barnsligt att göra grimaser bakom din rygg, men det är ännu barnsligare att faktiskt undra om han är sjuk i hela huvudet bara för att två små delar av hans personlighet inte tilltalar just dig.
Mitt svar: Sjuk huvudet eller hela huvudet var en överdrift utan försvar, förlåt Roffe!
Du skrev:
Hemskt? Hemskt är väl om man får stryk eller blir utfryst av sin partner, eller våldtagen osv?
Att ni ens har det där problemet tyder på att ni är otroligt omogna och förmodligen inte redo för ett förhållande.
Mitt svar: Håller med om att din beskrivning av hems är en annan än min men i mitt liv finns tyvärr inget hemskare Roffe men detta är jobbigt nog för mig, förlåt att jag formulerade mig så att jag gjorde dig upprörd!!
Vi har varit ett par i 10år, men vi kanske inte är redo ;)
Du skrev:
Han verkar inte vara sjukare än dig. Faktiskt. Kasta inte diagnoser omkring dig bara för att ni inte tänker likadant. Tråkigt att ni har det här problemet. Gör dig av med problemet (dvs löjliga tankar) eller killen. Fixat och klart!
Mitt svar: Ingen kommentar.. :)
tack för ditt svar roffe!