• L E A

Snabbt svar om alvedon

Har slut på flytande alvedon. Min man är påväg hem fast kommer inte fram förän 22-23 tiden. Grabben brukar få 12,5ml kan jag ge han ½ tablett istället? Kan man smula ner den i filen?

• Svar på tråden Snabbt svar om alvedon
  • krakel

Hur gammal är han??? Står det inget i innehållsförteckningen???? Har du inte Ipren eller supp då???

• Coyote

Barn över 15 kilo brukar man ge en halv till, alltså en halv vanlig tablett. Alvedon smakar rätt illa, så blanda hellre med typ sylt eller något, och ge på en sked, så döljer det smaken lite. Men om han är sju, kan han inte svälja en halv tablett då?

• L E A

Just ja, fass heter ju sidan. När man är lite stressad som jag just nu är så är det ibland svårt o tänka klart. Ska ge han en halv nu. Tack för hjälpen!

• Ida 112

Ja, du kan ge ½-1 tablett till honom och du kan smula ner den om du vill.

• Rosa Bubbelgum

Mina barn tar tabletter med ett stort glas vatten och det har de gjort sedan de var 4 år då de vägrade ta flytande. Se till att de blöter munnen innan de tar tabletten. Om du har panodil hemma så kan du ge 1 tablett.

• krakel

Lycka till o hoppas febern går ner. Ring till mannen o be han köpa hem Ipren med du kan varva dem då det inte är samma verksamma substans.

• L E A
    krakel skrev 2012-03-02 19:47:27 följande:
    Lycka till o hoppas febern går ner. Ring till mannen o be han köpa hem Ipren med du kan varva dem då det inte är samma verksamma substans.

Han har bara ont i halsen och är täpt i näsan så jag ville ge han lite alvedon. Ingen feber ännu...

Ipren har jag stolpiller o det tror jag inte han vill ha...
Svar på tråden Snabbt svar om alvedon