• Anonym (TS)

Vilka kläder är "inne" bland 8-åringar?

Väljer att skriva anonymt då jag vet att barnets mamma har ett konto här.

Min vänninnas dotter fyllde 8 år nu i dagarna och hon hade önskat sig bl.a. kläder. Jag har själv en dotter på drygt 1 år och är inte in satt i vilka kläder som gäller för äldre barn.

Jag gillar Polarn o Pyrets kläder och handlar en del där till dottern när jag känner att plånboken tillåter. Vi har fått ganska mycket kläder från just Polarn i present och de gånger jag gett deras kläder till andras barn i present har jag flera gånger fått höra "Åh, en tröja från Polarn, jätteroligt för sådana kostar vi sällan på oss själva" och liknande.

Så jag knallade in på närmsta pop och hittade en jättefin tunika, ett par matchande strumpbyxor och en tröja och kände mig nöjd med presenten.     

När hon öppnade sitt paket sa hon först inte ett knyst men fick en blick av sin mamma och viskade fram ett "Tack".
    Vi vuxna satte oss sedan med en kopp kaffe men jag hörde hur hon pratade med sin kompis om kläderna hon fått. Att det var barnsligt med kläder från Polarn, att hon funderae om det gick att sprätta bort loggan eller om hon skulle försöka göra sig av med dom så hon slipper använda dom.

Så uppenbarligen gjorde jag bort mig! Jag vill INTE att hon ska behöva skämmas i skolan (kommer själv ihåg hur känsligt det kunde vara med kläder) så nu tänker jag ge mig ut och köpa ny present med något hon garanterat gillar så HJÄÄÄLP mig

Vad är "inne" bland dagens 8-åringar?

(One piece vet jag men det har hon redan en)     

• Svar på tråden Vilka kläder är "inne" bland 8-åringar?
  • Anonym

Alltså,po.p känns mer som yngre barn.

Jag skulle hellre gå på Lindex..köpte själv till min 8åring,kolla leggings med döskalle längst ner... 

• mammatill6

jag skulle inte köpa pop till min 8-åring, deras kläder tycker jag är skitsnygga men för mindre barn. Min 8-åring vill ha tuffa snygga kläder. Just nu är det korta tröjor med längre linne under. Tights med tunika, tröjor i lite längre modell i lite sladdrigt tyg. Glitter.

• Anonym

Jag känner flera barn som tycker att Pop har fina kläder - och de är både 8 och 9. Fast å andra sidan har själv lite svårt för att se tonårskläder på barn. Vem vill att ens nioåring ska vara sexig? Så jag har kanske partiska öron.

• Anonym (TS)

Tack för tipsen, kom gärna med fler förslag

Spelar det någon större roll VART jag handlar kläderna (förutom pop då)?
    Minns att när jag var i den åldern var det jättepoppis med Adidas t.e.x. Fleceejackor hade alla ungar också och alla hade köpt dom på samma ställe tror jag. En tjej hade en annan typ av fleecejacka och jag kommer ihåg att hon var ledsen för det. 

• MHM
    Anonym skrev 2012-03-02 20:39:20 följande:
    Jag känner flera barn som tycker att Pop har fina kläder - och de är både 8 och 9. Fast å andra sidan har själv lite svårt för att se tonårskläder på barn. Vem vill att ens nioåring ska vara sexig? Så jag har kanske partiska öron.
    Men man behöver inte köpa sexiga kläder om man handlar på typ hm eller lindex..
  • Anonym (TS)

Ska ut och handla idag och känner att jag fortfarande behöver litye hjälp
    Se mitt förra inlägg t.ex. 

Svar på tråden Vilka kläder är "inne" bland 8-åringar?