• 89Mamma10o12

gravid vecka 39+0 benet gör ont och bara slutar fungera :S

Mitt högra ben har gjort ont till o från under några månader min barnmorska tror att det rör sig om ischias nerven kommit i kläm eftersom jag har foglossning. Men nu nyss fick jag så in i bomben ont började i ryggen och fortsatte i benet sen försvann mitt ben liksom helt och hållet så nu vågar jag inte gå.

Vad kan detta vara?

• Svar på tråden gravid vecka 39+0 benet gör ont och bara slutar fungera :S
  • camillas1985

Jag hade ischias under första graviditeten och för mig blev det så ibland. Benet bara sluta fungera men sen blev det bra igen. Tur att du inte har så långt kvar. För mig började det rätt tidigt men försvann iaf direkt efteråt. 

Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • 89Mamma10o12
    camillas1985 skrev 2012-03-02 20:38:33 följande:
    Jag hade ischias under första graviditeten och för mig blev det så ibland. Benet bara sluta fungera men sen blev det bra igen. Tur att du inte har så långt kvar. För mig började det rätt tidigt men försvann iaf direkt efteråt. 
    Ja precis glad att det inte startade allt för tidigt, okej så det försvann efter det lät i alla fall bra :)
  • K anna

Håller med om att det är ischias. Hade så i flera månader, lite läskigt när ena benet bara slutar fungera mitt i ett steg... Men jag ramlade aldrig i alla fall, och det gick över direkt ungen var ute.

• Coyote

Vad sägs om att du tar och ringer sjukvårdsrådgivningen?

• mfe

Så fick jag idag (v38) men för mig gjorde det inte ont men obehagligt var det att jag höll på falla ihop. Jag tror att det är en nerv som kommer i kläm nu när bebis trycker sig neråt så pass mycket!

Svar på tråden gravid vecka 39+0 benet gör ont och bara slutar fungera :S