ToveEliasAron skrev 2012-03-04 16:19:26 följande:
Man lämnar inte ansökningar på FL. Man kan tala om för mig att man är intresserad, så kan jag lotsa vidare till min chef. Jag har inte lämnat ut något om var jag jobbar och kommer inte att göra det offentligt heller.
Annons kommer ut snart, troligen i mars/april. Av erfarenhet vet jag att vi kommer få otroligt många ansökningar, men att de flesta intresserade familjer faller bort av olika skäl.
Att undra om intresse finns bland människor som läser denna tråd och som kanske redan är inne i "familjehemsvärlden" ser jag inte som något konstigt alls.
Nej, det är INTE lätt att vara jourhem, det har ingen påstått. Det är det svåraste (men roligaste o mest utmanande) jobb jag någonsin haft.
Och det ligger så att säga i jourhemsjobbets natur att man aldrig vet vad man får ta emot för barn. Och att de är mer eller mindre förstörda är mer regel än undantag...
Det är för dessa trasiga barn som vi jourhem finns.
Jag vet allt detta, jag talar av erfarenhet.
Jag försökte bara meddela hur jag uppfattade det hela och jag uppfattade det som en annons.
Sen tycker jag att det är konstigt att man inte får ha egna barn under typ 10 år eller andras barn för den delen.
Det är ju lite diskriminerande kan jag tycka.
Min mamma har varit allt från akut till LVU hem, min sambos föräldrar var fosterfamilj, min svåger och hans man är sökande just nu som gaypar, min syster jobbar inom socialen via sitt politiker jobb, min sambos vänner är mkt stora i bla Uppsala med över 10 anläggningar och min sambo och jag är på god väg att starta upp vår egen.
Sen jobbar jag som vakt, även på häktet och ser tyvärr mkt sönderfall av dagens ungdomar och då är de tyvärr redan gripna av mig eller Polisen, förhoppningsvis blir de guidade tillrätta eller får en uppenbarelse.
Jag bara skrev hur jag upplevde ditt inlägg.
Har även kontakt med några som idag är vuxna i min ålder som morsan hade, det har gått bra för dem och vissa var inte alls trassliga eller hade ngt dåligt som de var tvungna att lämna.
En del behövde bara komma ifrån ett tag.
Well, ta inte det jag skrev som kritik