• Anonym (jobbsökande)

Lön som coach?

Ni som arbetar som coach, vad har ni för lön?

• Svar på tråden Lön som coach?
  • Anonym (jobbsökande)

Någon?

• Anonym (Me)

Jag tänker också att det beror på:
    - Vilken typ av coach man är
    - Vilken arbetsgivare man har
    - Utbildningsbakgrund

• Anonym (jobbsökande)
    Anonym (?) skrev 2012-03-03 11:23:27 följande:
    VAd för typ av coach?

Inom yrke och yrkesliv. För arbetslösa.
  • Anonym (jobbsökande)
    Anonym (Me) skrev 2012-03-03 15:39:42 följande:
    Jag tänker också att det beror på:
    - Vilken typ av coach man är
    - Vilken arbetsgivare man har
    - Utbildningsbakgrund

Privat arbetsgivare, ett coachingföretag. Jag är studie och yrkesvägledare, eller blir i juni och har en kandidatexamen i pedagogik. Coach inom arbete och arbetsliv.
  • Anonym (Me)
    Anonym (jobbsökande) skrev 2012-03-03 17:32:19 följande:
    Inom yrke och yrkesliv. För arbetslösa.
    Känner en som precis fått jobb som arbetsförmedlare (ej coach). Hon är nyexad socionom och fick 25.000kr.
  • Anonym (jobbsökande)
    Anonym (Me) skrev 2012-03-03 19:02:40 följande:
    Känner en som precis fått jobb som arbetsförmedlare (ej coach). Hon är nyexad socionom och fick 25.000kr.

ok, hon har lika lång utbildning som mig med andra ord.(eller nr jag är klar iallafall)  I dag jobbar jag deltid som syv på en skola och har 25000, så jag hade väl tänkt lite mer. :P Eller hoppas iallafall. Vart jobbar hon? Dvs vilken ort?
  • Anonym (Me)
    Anonym (jobbsökande) skrev 2012-03-03 19:15:16 följande:
    ok, hon har lika lång utbildning som mig med andra ord.(eller nr jag är klar iallafall)  I dag jobbar jag deltid som syv på en skola och har 25000, så jag hade väl tänkt lite mer. :P Eller hoppas iallafall. Vart jobbar hon? Dvs vilken ort?
    Stockholm.
  • Anonym (jobbsökande)
    Anonym (Me) skrev 2012-03-03 19:15:56 följande:
    Stockholm.

Ok, där bor jag också.

Jaja, vi får väl se. Men de vill förmodligen ha en löneanspråk och jag tycker det är skitsvårt. Kommer nog säga 28 000 då jag har 25 000 nu som "ofärdig" och kommer ha 1½ års erfarenhet när jag i sådana fall skulle börja. :P Om jag får det är en annan sak, men det gäller att sikta högt. ;)
  • Anonym (Me)
    Anonym (jobbsökande) skrev 2012-03-03 19:20:15 följande:
    Ok, där bor jag också.

Jaja, vi får väl se. Men de vill förmodligen ha en löneanspråk och jag tycker det är skitsvårt. Kommer nog säga 28 000 då jag har 25 000 nu som "ofärdig" och kommer ha 1½ års erfarenhet när jag i sådana fall skulle börja. :P Om jag får det är en annan sak, men det gäller att sikta högt. ;)
    Klart du ska lägga ett löneanspråk som är högre än det du har idag Lycka till!
  • Anonym (jobbsökande)

Någon mer?

• Anonym (jobbsökande)

Ingen? :/

• Anonym (?)

Jag känner en tjej som jobbar med liknande (i sthlm) hon har 24.500 i lön.

Jag tycker att du kan lägga ett löneanspråk på 28.000, alternativt lägga det ngt lägre och säga att du lägger dig lågt för att du vill visa vad du går för, men att du sedan vill ha möjligheter att förhandla om lönen när de ser hur bra du är.

• Anonym (jobbsökande)
    Anonym (?) skrev 2012-03-04 11:44:44 följande:

Jag känner en tjej som jobbar med liknande (i sthlm) hon har 24.500 i lön.

Jag tycker att du kan lägga ett löneanspråk på 28.000, alternativt lägga det ngt lägre och säga att du lägger dig lågt för att du vill visa vad du går för, men att du sedan vill ha möjligheter att förhandla om lönen när de ser hur bra du är.

Det är ju svårt att höja sin lön när man väl är på plats så det är ju ingångslönen som måste vara bra. Däremot känns ju 28 000 bara larvigt att begära om 24500-25000 är vad andra har. Samtidigt har jag ju redan 25000 i en grundskola som syv och rimligtvis borde jag ju gå upp lite i lön iallafall. Sedan är jag inte jätteung, utan 36 så jag kan tycka att det spelar roll. Dock vet jag inte om min eventuella framtida arbetsgivare är av samma åsikt. ;)

Blir dock lite förvånad, tycker 24500-25000 är lite halvdåligt. :(
  • KaSaM

De jag känner som är jobbcoacher är i nivå med vad andra angett, dvs 24-25 i lön.

Svar på tråden Lön som coach?