• blåbär02

En påskresa i Sverige, tips?!

Till påsken vill jag och sambon gärna iväg ett tag. Förra påsken var vi i Dalarna och
    det var supermysigt.
    Någon som har ett tips på ett fint och mysigt ställe där det finns någon skoj aktivitet? 
    I Sverige, hellst neråt i landet då vi vill ha lite vår! 

Skulle kunna tänka mig en tripp till Kolmården, men det kanske är roligare om man har barn.. Flört 

Tips någon?

• Svar på tråden En påskresa i Sverige, tips?!
  • lynen

Helsingborg är mysigt. Då kan man ju även åka över till Danmark om man vill.

• blåbär02
    lynen skrev 2012-03-03 12:09:08 följande:
    Helsingborg är mysigt. Då kan man ju även åka över till Danmark om man vill.

Det sitter aldrig fel, Danmark Skrattande
  • Ielin

Mitt tips är en stuga på Österlen.

Visst, april är kanske lite tidigt, men där är så otroligt vackert och så mycket att se.

Är man historieintresserad så finns ju Ales stenar och Glimmingehus. 

Och är man konstintresserad så pågår väl konstrundan under påsken, om jag inte minns fel 

Jag och sambon har fått "barnledigt" några dagar i sommar och har passat på att boka en stuga på www.hyrboende.se, stugan ligger precis vid havet, inga grannar som bor tätt inpå, men samtidigt cykellängd till Kivik. Perfekt när Kiviks marknad drar igång! 

Så gillar ni konst, historia och otroligt vacker miljö så hade jag nog satsat på Österlen. Det är extra vackert på vårkanten när allt börjar blomma

Om ni vill semestra i någon storstad under en weekend hade jag nog satsat på Köpenhamn istället för Helsingborg. Lätt att ta sig dit, inte jättestora prisskillnader och betydligt mer att se.
  • blåbär02
    Ielin skrev 2012-03-03 14:26:12 följande:

Mitt tips är en stuga på Österlen.

Visst, april är kanske lite tidigt, men där är så otroligt vackert och så mycket att se.

Är man historieintresserad så finns ju Ales stenar och Glimmingehus. 

Och är man konstintresserad så pågår väl konstrundan under påsken, om jag inte minns fel 

Jag och sambon har fått "barnledigt" några dagar i sommar och har passat på att boka en stuga på www.hyrboende.se, stugan ligger precis vid havet, inga grannar som bor tätt inpå, men samtidigt cykellängd till Kivik. Perfekt när Kiviks marknad drar igång! 

Så gillar ni konst, historia och otroligt vacker miljö så hade jag nog satsat på Österlen. Det är extra vackert på vårkanten när allt börjar blomma

Om ni vill semestra i någon storstad under en weekend hade jag nog satsat på Köpenhamn istället för Helsingborg. Lätt att ta sig dit, inte jättestora prisskillnader och betydligt mer att se.
    Åh vad mysigt =) Tack så mycket för dina tips, ska kolla upp Österlen på en gång!
  • Dixie
    blåbär02 skrev 2012-03-03 14:32:48 följande:
    Åh vad mysigt =) Tack så mycket för dina tips, ska kolla upp Österlen på en gång!
    vill ni inte hyra stuga är ju Ystad Saltsjöbad ett tips!
  • konkelbär

Köpenhamn skulle jag säga. Sen är kolmården väldans mysigt utan barn också, och i Norrköping som bara ligger några mil från Kolmården finns en del att se och göra också!

• blåbär02
    konkelbär skrev 2012-03-04 23:29:01 följande:
    Köpenhamn skulle jag säga. Sen är kolmården väldans mysigt utan barn också, och i Norrköping som bara ligger några mil från Kolmården finns en del att se och göra också!
    Köpehamn är supermysigt och där har inte sambon varit, dock är det kanske lite långt..

Sambon gillar Linköping, vad säger du om den staden? =) 
Svar på tråden En påskresa i Sverige, tips?!