Er godaste pastarätt?
Jag är så sugen på pasta och vill därför ha tips. Vilken är er godaste pastarätt?
Jag är så sugen på pasta och vill därför ha tips. Vilken är er godaste pastarätt?
Den enklaste maträtten jag gör (när man bara har rester hemma) tycker jag är supergod ändå.
steka lite kyckling, rödlök, lite champinjoner, släng i lite creme fraiche, smaksätt med lite rosmarin och soya, servera med pasta. Supergott.
oj de va en bra fråga... har en massa gott i huvudet..
den ena är iallafall...
Ta en fläskfile och putsa den från de mesta fettet.
Skiva sedan ner den eller skär den i bitar.
Skiva sedan färska champinjoner
strimla röd paprika
Börja med att steka fläskfilen, ha sedan i resten. Låt de stekas i hop.
Häll sedan i cremebonjor med vitlök och örter smak.
Och sedan i med lite grädde, då det kan bli lite starkt smak att cremebonjouren.
Salt och peppra efter smak.
Servera med tagliatelle =)
Absolut bästa fläskfilén m pasta
För: 6-8 personer
Ingredienser
2 fläskfiléer à ca 600 g
Salt
Peppar
1 brk mascarponeost 250 g
2 grönsaksbuljongtärningar
2 dl crème fraiche
3 dl grädde
1 tsk sambal oelek
1 dl mango chutney
1 stor röd paprika
Skär filen i medaljonger. Salta och peppra dem och stek dem till fin färg. Lägg dem sedan i en ugnsform.
Vispa ihop mascarpone, grädde, crème fraiche, sambal, mango chutney och buljongtärningar och koka ihop.
Skär paprikan i mindre bitar och tillsätt dem i såsen. Låt koka ett tag och slå det sedan över köttet. Sätt in i 200 grader varm ugn i 30 minuter.
Koka pastan under tiden köttet står i ugnen.
Klart att njuta av!
Den här italienska kycklingpastan är GRYM!
Vi gör ofta en väldigt lättlagad laxpasta.
Stek lite hackad gul lök i smör. Häll på ca 2 dl vitt vin, koka ner till hälften. I med 2½ dl grädde. Smaksätt med dill (vi brukar ha det i frysen och tar ganska mycket eftersom vi gillar dill) och citron (vi brukar använda både rivet skal och saften från 1 citron) och red ev. med lite maizena ljus redning. Smaka av med salt o peppar. Tillsätt ca 150 gram strimlad kallrökt lax. Häll över nykokt pasta.
Älskar pasta men har inget bra tips att ge just nu. Men favoritar
Jag steker lök, kycklingbitar och skivade champinjoner och kryddar, sedan häller jag i Creme Fraiche med vitlök/örter eller kantarell/cognac och rör ihop och har till pastan
Spagetti carbonara är min all time favvis, strimla bacon, koka spagge, ha i bacon, ägg, massa strimlad parmesan, salt och peppar, mumma så gott!
Pasta med lax och spenat.
Koka pasta. Stek lök och vitlök, skär upp lax i stora tärningar och släng ner i stekpannan tillsammans med löken, tillsätt grädde och när laxen är klar, vänd ner bladspenat och rör om. Salta och peppra. Häll laxsåsen över pastan och strö lite pinjenötter över - Servera! Är supergott med lite vitlöksbröd och ett glas vitt.