Tappat självförtroendet på jobbet!!!
Haft det skitjobbigt på mitt arbete nu ett bra tag och ska äntligen där ifrån... Hade ganska gott självförtroende innan... är ganska nyutexad osv men kände hopp om framtiden... Nu är jag jätteosäker på om jag valt rätt...
Problemen jag hade berodde på den medarbetaren jag haft närmast som är en otrolig "besserwisser" och är ganska bra på att säga saker till mig som omjag vore 4år.. Tog upp problemet med min chef och fick absolut inget gehör mer än att det är flera som haft det lika jobbigt med denna människan!!!
Under den tiden hade jag stöd hos de övriga medarbetarna men inget hjälpte ju... Tog problemet ett steg högre nu tillsammans med en annan jobbarkompis för ett tag sen och efter detta har jag fått höra att jag dragit ner andra i skiten... att jag snackar skit (vilket ingen tyckte i det tillfället jag har diskuterat saken)... att jag mår dåligt beror på att jag har problem hemma osv...
Allt detta känns skit jobbigt!!! Jag har börjat glömma saker som jag måste göra på jobbet och känner att jag inte klarar av det jag gjorde för 3-4månaders sen...
Pratade med facket idag och hon sa att hela vårat arbetsområde står bakom mig på jobbet (även om andra på min avdelning inte gör det)... och att problemet har funnits och aldrig lösts... KÄndes ju bra... men ändå inte!!!
Sökte nytt jobb och fick reda på idag att jag hade inte tillräcklgit med referenser och så därför fick jag itne jobbet.... Min chef var referens!!! och fram till att jag tog problemet ett steg högre fick jag troligen dålig referens...
Men börjar plugga nästa vecka igen.... måste ju komma bort på något sätt!!!
Men vågar jag komma till ett nytt ställe och det skiter sig igen??? tänk om det var jag som ställde till det så som "mina medarbeterare" nu säger att jag gjort... att det inte har varit något problem egentligen!!!!
Vad ska jag göra???
(vill vara anonym så ingen på jobbet känner igen mig)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-12 22:24:40:
kanske ska lägga till att innan jag tog saken ett steg högre fick jag jämt beröm för det jag gjorde... efter det har jag enbart fått skit vad jag än gjort!!!