• Solaika

Londsdale

Köpte en billig pikétröja till sambon på tradera. Märket är av The Original Londsdale. När jag gav den till sambon frågade han om jag visste vad det var för märke. Jag vet bara att jag tyckte det va en snygg tröja lixom.

Vad tänker du på när du hör Londsdale?

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Londsdale
  • Solaika
    MatteusMamma86 skrev 2012-03-03 14:21:17 följande:
    En häst??
    Googla... 
    Jag har googlat det o jag vet vad sambon menade.. det jag är ute efter är vad folk förknippar med märket. Alltså, vad den allmänna uppfattningen av märket är. 
  • pappandreo
    Solaika skrev 2012-03-03 14:24:26 följande:
    Jag har googlat det o jag vet vad sambon menade.. det jag är ute efter är vad folk förknippar med märket. Alltså, vad den allmänna uppfattningen av märket är. 

Solaika skrev 2012-03-03 14:24:26 följande:

Förr vart det förknippat med boxare och skinnskallar. Samma med Fred Perry. Om det nu är märket Lonsdale du menar :) I dagens läge så är det mer ett modemärke som är neutralt. Köpte själv ett par jättesnygga Lonsdale skor för inte längesedan. Bra kvalité och snygg design :) Vad tyckte din kille?
  • Solaika
    pappandreo skrev 2012-03-03 14:51:29 följande:
    Förr vart det förknippat med boxare och skinnskallar. Samma med Fred Perry. Om det nu är märket Lonsdale du menar :) I dagens läge så är det mer ett modemärke som är neutralt. Köpte själv ett par jättesnygga Lonsdale skor för inte längesedan. Bra kvalité och snygg design :) Vad tyckte din kille?
    Ah, tack! Precis ett sånt svar jag var ute efter. Det va just det med skinnskallar han syftade på. Tydligen hade han såna klasskamrater i skolan som använde mkt Londsdale. Han visste däremot inte att Fred Perry var samma sak o såna tröjor har han ett par stycken Så nu får han snällt använda tröjan
  • pappandreo
    Solaika skrev 2012-03-03 14:57:56 följande:
    Ah, tack! Precis ett sånt svar jag var ute efter. Det va just det med skinnskallar han syftade på. Tydligen hade han såna klasskamrater i skolan som använde mkt Londsdale. Han visste däremot inte att Fred Perry var samma sak o såna tröjor har han ett par stycken Så nu får han snällt använda tröjan
    Så lite så, det blir lätt så med associationer så det förstår jag då jag personligen haft än mer negativt association till Fred Perry av ngn underlig anledning trots att det är ett tennismärke egentligen.

Båda är ju engelska och mycket av trenderna ifrån skinnskallar kom därifrån till Sverige,tror fotbollshuliganer i England haft förkärlek för dessa märken och det kanske är för att märkena är inhemska.

Skrev lite fel i första inlägget, det är bara Lonsdale som använts av boxare vad jag vet. Har alltid känts som ett sportmärke i grunden. Men båda märkena är ju helt egna märken och som är populära allmänt så den stämpeln känns borttvättad helt klart.

Ja det är klart han ska ;)
Svar på tråden Londsdale