Cherry Cupcake skrev 2012-03-10 09:04:22 följande:
å vad roligt att du svarade!
vi ska antagligen åka i oktober och stanna minst till mars beroende på hur det går och hur vi trivs.¨
hur upplever du det generellt att få jobb i just brisbane?
reser du genom någon agentur som ger dig tips om vilka jobb du kan söka osv? tex. work and travel.
har du någon aning om hur aceptarande befolkningen är mot väldigt tatuerade personer?
vi ska nog i huvudsak vara runt brisbane eftersom jag har släkt där men säkert vill vi se mer av landet.
har du några tips?
Ha det toppen!
Forlat att jag inte har svarat tidigare:)
Ok, det later som en bra tid eftersom ni ar dar dom varma manaderna:)
Nej jag har rest hit "sjalv", jag traffade min pojkvan har 2009 nar jag studerade har, och som jag nu bor hos.
Tror inte att tatueringar ska vara nagot problem (folk har ar valdigt tatuerade), men for sakerhetens skull skulle jag nog forsoka tacka dom om jag kunde eftersom man inte vet om just den som anstaller har ett problem med tatueringar eller inte. Men en tjej pa forskolan jag jobbade hos var valdigt tatuerad och da var det anda jobb med barn satt tror inte att det ar sa farligt.
Jag upplever att det inte ar latt att fa jobb har. Men om du eller ni har jobbat med ngt specifikt forut sa anvand er av det!
Mitt storsta tips ar att forsok inte att kla er som "backpackers"... Nar man soker jobb har maste man ha "closed in" svarta skor. Sag att ni inte ar har for att resa runt (aven fast ni ar det). Dom vill inte anstalla ngn som kommer att aka nagon annanstans efter en manad. Var riktigt (nastan overdrivet) trevliga for det gillar dom haha...Har ar Customer Service valdigt viktigt.
Gud jag skulle kunna ge tips efter tips men tror jag stannar har. Det ar bara att fraga mer om du undrar ngt.