• LiveHappy

Grannhuset brann idag och det luktar massa rök inne hos oss, hur farligt är det för barnen?

Tidigare idag så började grannhuset brinna, trodde våra grannungar höll på med smällare igen eftersom det luktade rök när jag diskade. Men sen ringer telefonen, det är svärmor, hon hade åkt förbi och sätt stora lågor i lägenhetshuset bredvid och hon ber oss stänga alla fönster osv. Stängde direkt men det luktar apa här inne i alla rum, hur farligt är det för barnen att andas in? Nu flyttar vi, håller på att packa de sista och är ute härifrån vid 10 ikväll.

• Svar på tråden Grannhuset brann idag och det luktar massa rök inne hos oss, hur farligt är det för barnen?
  • anju79

Ingen fara. Det är själva röken som är farlig att andas in. Lukten/doften av brandrök är ju inget vidare men inget som är farligt..kan finnas kvar länge.

• LiveHappy

Ja det gör jag tyvärr, läst om det i tidningen?

• Steffi

Usch så hemskt.. Men med tanke på röken som luktar inne tror jag inte att det är någon fara. Vädra ur sen när du kan..

• LiveHappy

Aha okej. Det är ju hemskt det som hände, en femårig flicka dig.. hon var ju bara ett barn. :/

• MrSmith

Så nu att mitt svar lätt kaxigt var ju verkligen inte meningen. Jobbade med att evakuera boende i huset. Man får ju hoppas att ryktet om grillning inte stämmer, för om det stämmer mår nog föräldrarna inte så bra nu. Och vilken jävla tur att det inte startade 6-8 Tim senare, för jävlar vad snabbt det gick. Tror det kommer bli ett jävla liv nu om hur husen på p-liden är byggda. Jävla massa plast och fuskbygge ala 70 tal.

Men idag går tankarna till den stackars lill tjejen som lämnat oss och jag ska ta med mig barnen ner till p-liden och tända ett ljus.

• LiveHappy

Vi ska också ner och tända ljus, hon gick på en av våra döttrars förskola. Det har ju pratats så mycket om den där grillningen, det får ju bara inte stämma. För tänk som sagt deras samvete, att dom "tagit" 150 personers hem och sin dotters liv.

• MrSmith

Gick flickan på p-liden . Mina går på Östergården kan ju vara bra och veta med barnen inför morgon dagen.

Svar på tråden Grannhuset brann idag och det luktar massa rök inne hos oss, hur farligt är det för barnen?