Hur avvisar jag honom på ett fint sätt?
Nu behöver jag hjälp och tips.
Jag har varit naiv. Jag har gått igenom en svår separation med min dotters far här det senaste året. I samband med detta började en kollega ta väldigt mycket kontakt med mig och ville vara min vän. Jag hade behov av all vänskap och stöd som jag kunde få så jag släppte in honom i mitt liv. Vi brukar dricka kaffe på jobbet, och han skriver mail varenda dag, om allt möjligt - som jag svarar på. Men det har gått upp för mig nu att han har andra intentioner än vänskap och det känns väldigt obehagligt. Han är inte alls min typ, jag är verkligen inte intresserad. Jag är inte ens särskilt intresserad av honom som kompis om jag ska vara helt ärligt, vi har ingenting gemensamt och jag tycker att han är lite dryg. Måste också tillägga att han har en tjej så det retar mig som bara den att han "raggar" på mig! Han skriver på jobbmailen, facebook, sms nästan varje dag, han ringer också, och häromdan när jag var sjuk kom han hem till mig med choklad! Då kände jag mig bara äcklad och det gick upp för mig att han är en slemmig typ! Jag har som sagt varit helt knäckt efter separationen med mitt ex, och har inte varit uppmärksam, utan det har bara handlat om att överleva.
Jag fattar att jag måste sätta en gräns mot denna kille, men jag vill göra det på ett smidigt sätt, eftersom vi jobbar på samma arbetsplats (dock inte i samma avdelning)
Hjälp??