• Anonym (Naiv)

Hur avvisar jag honom på ett fint sätt?

Nu behöver jag hjälp och tips.

Jag har varit naiv. Jag har gått igenom en svår separation med min dotters far här det senaste året. I samband med detta började en kollega ta väldigt mycket kontakt med mig och ville vara min vän. Jag hade behov av all vänskap och stöd som jag kunde få så jag släppte in honom i mitt liv. Vi brukar dricka kaffe på jobbet, och han skriver mail varenda dag, om allt möjligt - som jag svarar på. Men det har gått upp för mig nu att han har andra intentioner än vänskap och det känns väldigt obehagligt. Han är inte alls min typ, jag är verkligen inte intresserad. Jag är inte ens särskilt intresserad av honom som kompis om jag ska vara helt ärligt, vi har ingenting gemensamt och jag tycker att han är lite dryg. Måste också tillägga att han har en tjej så det retar mig som bara den att han "raggar" på mig! Han skriver på jobbmailen, facebook, sms nästan varje dag, han ringer också, och häromdan när jag var sjuk kom han hem till mig med choklad! Då kände jag mig bara äcklad och det gick upp för mig att han är en slemmig typ! Jag har som sagt varit helt knäckt efter separationen med mitt ex, och har inte varit uppmärksam, utan det har bara handlat om att överleva.

Jag fattar att jag måste sätta en gräns mot denna kille, men jag vill göra det på ett smidigt sätt, eftersom vi jobbar på samma arbetsplats (dock inte i samma avdelning) 

Hjälp?? 

• Svar på tråden Hur avvisar jag honom på ett fint sätt?
  • Anonym

Oj,låter jobbigt.Men ärligt talat,säg det bara till honom. Att du inte är intresserad. Det finns nog inget lättare sätt.

• TildisVildis

ta det över en kopp kaffe och börja med att tacka för allt stöd under den här tiden och för omsorgen när du var sjuk. Var sedan tydlig med att du behöver vara själv och inte är intresserad av en relation med honom.

• Anonym (.)

Säg att du har träffat någon..
    Få honom att ogilla dig . Eller så säger du sanningen helt enkelt att du inte är intresserad.

• Anonym (Naiv)

Jag tänker något i stil med "Jag har varit glad för ditt stöd, men det känns som att du vill något mer än att bara vara en kompis, och jag vet inte om jag kanske varit otydlig med mina signaler, men jag är alltså intresserad"

• Anonym (Naiv)
    Anonym (Naiv) skrev 2012-03-03 17:55:05 följande:
    Jag tänker något i stil med "Jag har varit glad för ditt stöd, men det känns som att du vill något mer än att bara vara en kompis, och jag vet inte om jag kanske varit otydlig med mina signaler, men jag är alltså intresserad"
    OJ!!!! Jag menar INTE intresserad 

hahaha 
  • Pondus

Jag skulle börja prata mycket om hans tjej och på så sätt kunna flika in att det inte finns något så osexigt som upptagna män som raggar runt.

• Anonym (Naiv)
    Pondus skrev 2012-03-03 17:58:23 följande:
    Jag skulle börja prata mycket om hans tjej och på så sätt kunna flika in att det inte finns något så osexigt som upptagna män som raggar runt.
    Jag har försökt det. Typ. Eller jag frågar mycket om hans tjej och så vidare. Men jag är lite rädd för att han kanske dumpar henne om jag påpekar att det är grisigt med män som raggar vid sidan av
  • Essien
    Anonym (Naiv) skrev 2012-03-03 18:00:46 följande:
    Jag har försökt det. Typ. Eller jag frågar mycket om hans tjej och så vidare. Men jag är lite rädd för att han kanske dumpar henne om jag påpekar att det är grisigt med män som raggar vid sidan av

Fast då har du nog gjort henne en fet tjänst.. Stackars tjej.
  • Anonym (Naiv)
    Essien skrev 2012-03-03 18:06:39 följande:
    Fast då har du nog gjort henne en fet tjänst.. Stackars tjej.
    Ja, eller hur?

Jag tycker också synd om henne.
    Han är en looser.

Tack för era svar. 
  • Anonym (2)

Jag är lite elak kanske, men jag hade bara ignorerat honom. Inte svara mer på mail eller sms och inte när han ringer. Kommer han förbi hemma eller försöker ta kontakt på jobbet hade jag varit kylig och inte givit honom särskilt mycket och sedan gått därifrån.

Det kanske är dumt men eftersom han har tjej och sådär hade jag inte ställt till med en "scen" och pratat med honom om att jag inte är intresserad för då kanske han skulle få för sig att vända på det och göra allt som om jag har hittat på eller bara "trott" att han varit intresserad, han skulle nog bara förneka sitt intresse och säga att "jag har ju faktiskt tjej" ....

Men det kanske bara är i min hjärna, men du skrev själv att han är lite dryg. Känns som en dryg person skulle kunna göra så.  

Svar på tråden Hur avvisar jag honom på ett fint sätt?