• skrotis78

Vad tror du om fallet Håkan Ingerwald?

Som rubriken lyder.
    Hela fallet känns väldigt märkligt. Vad har ni för spekulationer?

• Svar på tråden Vad tror du om fallet Håkan Ingerwald?
  • Anonym

Att han skulle veta något om Palmemordetär bara skitsnack med tanke på att det är ett mord begånget av polisen.

• TrailerTrash
    Anonym skrev 2012-03-03 17:43:44 följande:
    Att han skulle veta något om Palmemordetär bara skitsnack med tanke på att det är ett mord begånget av polisen.
    Hur vet du det?
    I love the smell of shit in the morning
  • Anonym (Magda)
    TrailerTrash skrev 2012-03-03 17:48:14 följande:
    Hur vet du det?
    Vet gör man inte men om man tar del av den sammanlagda efterforskningen pekar mycket mot att det var någon eller några inom polisen som anstiftade mordet.
  • Anonym

Ja han ville väl försvinna från sitt tråkiga liv men bangade efter ett tag. Såg till att det skulle likna en kidnappning för han var för feg för att förklara hur det egentligen låg till.

• Anonym (psykos)

Jag tycker det verkar som att han drabbats av akut psykisk sjukdom, en psykos kanske. Tycker också det verkar otroligt om han skulle ha uppgifter om Palmemordet. Snarare att han fått en psykos med paranoida inslag och då tror sig själv veta nåt om Palme. Och att så fort det andas tips om Palmesaken så måste man ta in de uppgifterna på ett seriöst sätt.

• Anonym
    Anonym (psykos) skrev 2012-03-03 18:07:11 följande:
    Jag tycker det verkar som att han drabbats av akut psykisk sjukdom, en psykos kanske. Tycker också det verkar otroligt om han skulle ha uppgifter om Palmemordet. Snarare att han fått en psykos med paranoida inslag och då tror sig själv veta nåt om Palme. Och att så fort det andas tips om Palmesaken så måste man ta in de uppgifterna på ett seriöst sätt.
    Så kan det vara. Fast akuta psykoser är ovanliga dvs innan en person får en akut psykos så brukar vederbörande visa att man inte mår riktigt bra några månader innan iaf.
  • Anonym (*)

Kan det vara så att han verkligen blev kidnappad pga någon kännedom om Palmemordet, och sedan hotad och tvingad att säga att han försvunnit frivilligt.

Han hade ju sagt till någon för flera år sedan att "händer det mig något så har det med Palmemordet att göra".

• Anonym
    Anonym (*) skrev 2012-03-03 18:23:04 följande:
    Kan det vara så att han verkligen blev kidnappad pga någon kännedom om Palmemordet, och sedan hotad och tvingad att säga att han försvunnit frivilligt.
    Han hade ju sagt till någon för flera år sedan att "händer det mig något så har det med Palmemordet att göra".
    Nej, lol. Verkligheten ser inte ut som CSI ;)

Hans "psykos" började väl för några år sedan. Det kommer smygande med typiskt sådana kommentarer 
  • solis ortus
    Anonym skrev 2012-03-03 17:43:44 följande:
    Källa på det!
Svar på tråden Vad tror du om fallet Håkan Ingerwald?