• Zunrose

Skatboet är här!!!

Behöver hjälp med att hantera mitt tråkiga hår..

jag har lockigt (frissigt hår om jag inte har något i ) och är sååå trött på att alltid måste göra något med det varför kan det inte bara falla snyggt..

tar emot alla möjliga tips för att få ett lätt hanterbart hår..!!    

• Svar på tråden Skatboet är här!!!
  • RS89

gå till en frisör och prova brazilian blowout =D

• Zunrose
    RS89 skrev 2012-03-03 18:09:16 följande:
    gå till en frisör och prova brazilian blowout =D

vad är det :p lät spännande..
  • RS89

här är en video :)

">

vissa hävdar ju att det är farligt (googla) så man gör det på egen risk. jag gör alltid det i hemlandet där det är ganska vanligt och har aldrig upplevt något farligt med det! 

• Zunrose

såg bilder ser ju jättefint ut men har det inte med beroende för man har för hår typ har pratat med en frisör från Turkiet och han säger att det skiljer jättemycket på svenskt och utländskt hår (utländska har alltid såååå himla fint hår )

• Zunrose
    Venne skrev 2012-03-05 20:45:41 följande:
    balsammetoden!

vad är balsam metoden då? (säg inte balsam efter Schampo :P)
  • Venne

Haha nä, det är att helt utesluta schampot eftersom det torkar ut håret och förstör det. Balsam har också rengörande ämnen i sig och det räcker med dem om man inte har fått typ motorolja i håret. Men Man får gå till väga på ett annat sätt. Och nej man behöver inte gå runt med flottigt hår, inte ens i början. Principen är att undvika silikoner, sulfater och mineraloljor som inte går att få ur håret med enbart balsam. Ta sedan massa balsam och massera hårbotten riktigt ren, och även resten av håret. Skölj noga. Man kan om det behövs sedan ta lite extra balsam i längderna för att återfukta mer och låta bli att skölja ur helt. Håret blir frizzigt hos lockiga för att det suger åt sig fukten i luften och återfuktar man tillräckligt från början slipper man det. Om det är av intresse kan du läsa på mer noga på www.lockig.se Finns även listor på vilka balsam osv man kan använda så man behöver inte forska så mycket egentligen.

• Zunrose
    Venne skrev 2012-03-05 20:53:00 följande:
    Haha nä, det är att helt utesluta schampot eftersom det torkar ut håret och förstör det. Balsam har också rengörande ämnen i sig och det räcker med dem om man inte har fått typ motorolja i håret. Men Man får gå till väga på ett annat sätt. Och nej man behöver inte gå runt med flottigt hår, inte ens i början. Principen är att undvika silikoner, sulfater och mineraloljor som inte går att få ur håret med enbart balsam. Ta sedan massa balsam och massera hårbotten riktigt ren, och även resten av håret. Skölj noga. Man kan om det behövs sedan ta lite extra balsam i längderna för att återfukta mer och låta bli att skölja ur helt. Håret blir frizzigt hos lockiga för att det suger åt sig fukten i luften och återfuktar man tillräckligt från början slipper man det. Om det är av intresse kan du läsa på mer noga på www.lockig.se Finns även listor på vilka balsam osv man kan använda så man behöver inte forska så mycket egentligen.

lät något som var värt att prova faktiskt..har provet massa prdukter för lockigt hår men de kostar en del tyvärr och prioterar ju andra saker istället men balsam köper jag jue så värt att prova tack för tipset..
  • RS89
    Zunrose skrev 2012-03-05 20:44:21 följande:
    såg bilder ser ju jättefint ut men har det inte med beroende för man har för hår typ har pratat med en frisör från Turkiet och han säger att det skiljer jättemycket på svenskt och utländskt hår (utländska har alltid såååå himla fint hår )
    nej det tror jag inte? man gör blowouts på all typer av hår, speciellt om det är frissigt som du skrev =)! vet inte vad turkar har för hår, mitt är östeuropeiskt och det funkar jättebra för mig!
  • Zunrose
    RS89 skrev 2012-03-06 14:29:27 följande:
    nej det tror jag inte? man gör blowouts på all typer av hår, speciellt om det är frissigt som du skrev =)! vet inte vad turkar har för hår, mitt är östeuropeiskt och det funkar jättebra för mig!

okay ska kolla upp det =) tack för tipset..
Svar på tråden Skatboet är här!!!