Anonym (orolig) skrev 2012-03-03 19:30:30 följande:
Ja det är precis samma här! Det känns nästan som ett blåmärke fast det är inte ytligt utan mer inne i bröstet som du säger. Jag har oxå ondare någon vecka innan mens. Fast jag har alltid ömma bröst innan mens men nu gör det extra ont i det bröstet. Jag har dock inte ont någon annanstans som du har.
Har oxå funderar på cancer men det känns ändå inte som att det skulle vara det då jag oxå har hört att det inte gör ont på det viset. Kan det vara någon infektion eller liknande? Jag borde beställa tid för undersökning, men jag drar på det hela tiden..
Har du fött barn? Jag har två barn..
För ca 1 år sedan så upptäckte jag att det vänstra bröstet kändes annorlunda, på underdelen av bröstet. Typ som om att det saknades fet/vävnad på ett ställe i bröstet. Det är så fortfarande, som ett "hål" i vävnaden. Så känns inte det högra bröstet. Brösten kan du ändras efter en graviditet o amning. Ammande mitt första barn.
Man borde väl söka vård...en gammal pojkvän sa till mig en gång att mitt bröst kändes så hårt, eller som om något i bröstet kändes hårt...men det är tyå 10 år sedan....och OM det vore en cancer tumör så borde den väl ha växt massor sen dess..eller?