• Lantani

Pigg och feberfri på dagen men upp mot 40 graders feber under natten. Konstigt?

Sonen, som är 3 år, har under senaste kanske 4 månaderna haft feber 1/2-1 dag (och då i samband med förkylning). Detta har skett ungefär 1 gång i månaden.

Nu i torsdags hade han feber hela dagen (hostig och snorig), runt 38-38,5. På natten låg den på  39,7.
    I fredags på dagen var han hur pigg som helst, lekte och åt som vanligt och feberfri.
    På kvällen hade han 38,3 och på natten 39,4.

Idag feberfri, superpigg och verkligen som vanligt. Vid läggdax hade han 38 igen och nu känns han jättevarm.

Någon som varit med om att ha det såhär?
    Tycker det är konstigt att han är så pigg på dagen, för att på natten vara helt borta. 
    Att han dessutom haft dessa dagar med feber en dag är också konstigt. 

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Svar på tråden Pigg och feberfri på dagen men upp mot 40 graders feber under natten. Konstigt?
  • crossfit

Det är normalt att ha lägre temp på morgonen än på kvällen. Även om det låter som lite väl mycket skillnad i ert fall. 
    Varför tar du temp om han är pigg och glad? 

• LillfisenE

Så hade min son det också.. I söndags 38,5 hela dagen o trött/mammig, likaså i måndags men då 39,5 vid läggning.. feberfri tisdag morgon, lekte och va mer som vanligt, och kändes inte varm förrän mot kvällen o tog temp vid läggning som då är 39,5 igen. Feberfri hela onsdagen, kanonpigg, o därefter frisk.
    Ingen snuva/hosta
    Misstanke om tänder
    Kräksjukan 1v tidigare.. 

• IsDimma

Jag (vuxen) har haft en sån förkylning i början av året. Pigg på dagen, fick feber på sena eftermiddagen/kvällen. Hade feber under natten och så var det borta morgon efter. Höll på i nästan tre veckor

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • mini79

Virus.... Mina ungar har hållit på av och till i 7 veckor på det sättet. Vi har varit till vårdcentralen ett par gånger och läkarna säger att det är ett långdraget virus som yttrar sig så som går runt just nu. Nu har mina ungar piggat på sig, men det är flera på dagis som fortfarande är hemma av och till med samma sak...

• Lantani

Låter drygt

Fortfarande feber, har dock inte varit över 39,4 sedan i lördags.
    Näsan rinner konstant och för att han ska dricka mer än en halv dl om dagen, så får han cola, glass osv, sånt går ner, om man ber honom dricka det. Äter ytterst lite.
    Fortfarande relativt pigg på dagarna, men riktigt risig under morgonen och kvällen, när bör man söka vc? 

• Tuffen

Jag vill inte göra dig rädd, men pendlande feber kan vara ett tecken på lunginflammation. 

• Lantani
    Tuffen skrev 2012-03-05 19:14:02 följande:
    Jag vill inte göra dig rädd, men pendlande feber kan vara ett tecken på lunginflammation. 
    Ja det har jag också funderat på, men han hostar inte supermycket och säger att de inte gör ont när man ber honom andas långa andetag.
    Nu i går och idag har han haft feber hela dagarna, mellan 38-38,6. 
Svar på tråden Pigg och feberfri på dagen men upp mot 40 graders feber under natten. Konstigt?