• Scrudge

Måla stjärnor på vägg?!

Hejsan!

Vi bygger nytt hus och är i full gång med målning och tapetsering!
    I barnrummet har vi målat två väggar vita och två väggar gröna och nu skall jag måla stjärnor på väggarna i olika storlek.

Behöver dock lite hjälp.
    Tänkte göra shabloner och sedan rolla i dom!
    Men hur F#n målar man en stjärna, är det samma mått på alla linjer på en stjärna och är det nån som vet graderna på vinklarna?
    Eller har några andra bra tips om hur man skall bära sig åt?!

Tack på förhand

• Svar på tråden Måla stjärnor på vägg?!
  • Bonsaiii

Klipp ut 1 trekant och lägg den mot väggen, rita svaga linjer runt. (Låt oss säga att du lagt basen uppåt). Sen lägger du trekanten över den andra men med basen nedåt. Och skissa runt. Måla. Klart!!!

• Scrudge

Då blir det ju mer som en "davidstjärna" inte riktigt vad jag är ute efter...men tack ändå

• Ankmor

Har  du tillgång till en skrivare så kan du ju alltid skriva ut stjärnor i olika storlekar och rita av på schablonplasten.

Om du vill ha större än A4 kan du förstora med en kopieringsapparat till A3, fast det förstod du nog själv.

lycka till! 

Tomt här just nu...
  • Scrudge

Jag har ju tyvärr inte tillgång till varken skrivare eller kopieringsapparat!... =(

• Ankmor
    Scrudge skrev 2012-03-03 20:39:19 följande:
    Jag har ju tyvärr inte tillgång till varken skrivare eller kopieringsapparat!... =(

Hm... 
    letade och hittade en beskrivning! Hoppas att du får nytta av den.

Tomt här just nu...
  • Purpurbräcka
    Scrudge skrev 2012-03-03 20:39:19 följande:

Lägg schablonplasten mot bildskärmen och rita av!
  • Scrudge

Tusen tack, vi har nu löst problemet med hjälp av lite komplicerad geometri... =)

Svar på tråden Måla stjärnor på vägg?!