• lillAa

mamma byxor, hur tänka med storlek?

Var på hm igår o hittade ett par skitsnygga mamma-jeans.
    Provade både i M o L.
    M sitter perfekt nu, men det finns en del resår kvar att växa i. De är en låg modell, med jeanslinningen lågt. Men nu är jag rädd att jag inte kommer att kunna ha dessa särskilt länge... växer man mycket över nedre höft o lår? hur ska man veta det?

Provade L o de var rätt stora. Linningen hängde en del...

Jag är i v. 19h har precis börjat växa "på riktigt".. hur ska jag göra? Vad har ni för erfarenhet?
    De kostar ändå 500:- så jag vill inte köpa ett par som jag bara kan ha i 4 veckor...
    Hjälp!

• Svar på tråden mamma byxor, hur tänka med storlek?
  • HH78

Hej!
    Jag köpte ett par svarta från Kappahl ( min favoriter! ) när jag var i v 13, i stl M, nu är jag i v 28 och har dom fortfarande. På innsidan av byxan så finns det ett band i resår som gör att man kan göra byxan större eller mindre runt midjan!
    Dom kan jag varmt rekomendera.

• Mosen08

har inte fått nån mage ännu, men jag har hört att man ska köpa sin "vanliga" storlek i byxor. tror inte att du växer så himla mkt runt låren, beror sig iofs på hur mkt onyttigt du äter ;) lycka till

• lollan82

köp samma storlek som du gjort innan...
    kram

• Mimmi007

Hej!
    Jag köpte ett par billigare jeans (298:- h&m) och svarta byxor som jag bara kunde ha i ca två månader. Sen var det dags o byta ut dom. Det är nog så att man får köpa nya efter man har gått halva tiden...tyvärr...

• Blue Vapor

Det är väl individuellt hur mycket man "växer" på andra ställen förutom just magen.... Jag köpte ett par gravidjeans som passade i själva jeanstyget vid det tillfälle jag köpte dem, och sket i hur linningen satt då, den vek jag ner tills den behövdes. Jag köpte mina tidigt, då jag inte kunde knäppa mina vanliga jeans längre!

Hur som helst så passar mina jeans perfekt fortfarande! Jätteskönt att ha sån resårlinning att dra upp över magen. Nu är jag i v 31 och alla säger att min mage är sååå stor! Har gått upp ca 10 kilo, lite grann har nog satt sig på låren, men annars verkar allt vara mage och tuttar!

Jag köpte PoPs ljusare modell i jeans, och ett par kolsvarta stretchbyxor i jeansstuk på HM. Jättenöjd med båda, och jag har använt dem hela tiden! De har hållt både form och färg jättebra i tvätten.

Ett tips - se till att inte kanten mellan liksom byxtyget och resålinningen under magen sitter hårt åt redan nu! Då kan det nog bli rätt obehagligt senare, för magen kommer börja runda ut sig där nere lite också!

Lycka till!

• lillAa

tack för snabba o bra svar o råd...

får nog fundera lite o ska rådfråga min mamma om hur hon växte... skulle vilja ha ett par i storlek M & ½... alltså mittemellan M o L vilket också är min "normala" storlek eller så får jag inse att just denna byxa inte passar mig...
    men lindex hade inget alls jag gillade.. får väl ge mig ut i butique-träsket istället...

• ökenblomman

Blue Vapor, synd att jag inte läste ditt tips för två månader sen när jag köpte byxor - mudden runt magen kan fortfarande töjas, men längst ner på magen sitter de åt så att det nästan gör ont. Fast de satt bra ett tag i alla fall!

• Emmec

Jag har M/38 i byxor som ogravid. Men i mina mammabyxor har jag S & 36, dessa har jag haft sen v 14, då satt de löst över magen. Nu är jag i v 31, de byxorna som jag köpt på HM i S kan jag inte ha längre, de e för små över magen men sitter fortfarande snyggt på rumpan/låren... Men de ja köpt från PoP, de dyrare såklart...sitter fortfarande jätte bra å skönt. Jag har sånna som går upp över magen, gillar dem bäst. :)

• Lalalong

Skulle nog köpa M!
    Jag köpte ett par mammabyxor i XL på H&M och de satt jätte bra, men med marginal för att magen ska växa.
    Efter att jag använt de ett par timmar (efter varje gång jag tvättat dem) så hänger de som säckar vid rumpan och jag får gå och dra i de hela tiden...
    Så jag önskar att jag fått på mig L i nytt och tvättat tillstånd för då hade de kanske suttit bra efter en stunds användade, men de går tyvärr inte upp över höfterna ens när de är nya

• lillAa

Lalalong:
    är det jeans byxor du menar? Jag är lite rädd att de kommer att krympa efter tvätt... men nu kom jag ju på hur min vanliga jeans brukar bete sig (särskilt de lite billigare varianterna...) bra tips!

• Lalalong

lillAa
    Nä, det är manchester i och för sig, men precis som du säger så brukar mina jeans jag köper på typ H&M och så också göra så.

Lycka till med inköpet!

• Vi 5

Jag har (ännu) inte växt på rumpa eller lår, men resåren på mina första mammabyxor (köpta v 11) blev alldeles för tighta runt v 20, jag står inte ut med någt som sitter åt runt magen, får då jätteont i magen. Så det är nog väldigt olika om man kan fortsätta ha byxorna länge eller inte.
    Skönast nu tycker jag är sådana byxor som har tyg ända upp på magen (alltså ej resår) och litet resårband i ryggens linning som man kan dra åt om man vill.Men de hade jag inte kunnat ha innan magen blev så här stor...

• sign

Jag köpte ett par i strl 36, jättefina och sköna. En vecka senare blev det ett par likadan i stl 38, så de inte hinner ta slut innan jag blir större. Båda sitter jättebra, även om 36orna sitter snyggare över lår och rumpa (just nu).... tänker att man även kan ha dem ett bra tag efter födseln.

• LenaJ

Emmec, vart köper du Pops jeansen? Ngn speciell affär?

• sign

...har åxå från PoP förresten.... sköna och snygga.

• ebben

Jag har väl storlek 42 i vanliga fall,men köpte mammamjukisbyxor på H&M i storlek 44/46 o de var inte särskillt mycket "för stora" liksom...........
    H&M har ju jättesmå storlekar! Visst hade jag en stor mage........

• HumlaBumla

ja är helt olika var och hur man växer själv har jag använt storlek 36-40..Har 40 i jeans etc nu vecka 39... mjukisbyxorna och hängslebyxor är det som funkat hela tiden har några mjukisar från hm i stl m kostade 149 eller nåt sånt använt dem sen vecka 10 kan fortafarnde ha dem jättesköna.. tröjor har jag haft S 36-38 hela tiden..

• Lisabettan

Min mage ryms inte i mammabyxor av samma storlek som jag har i vanliga fall. Har gått bra till för någon vecka sedan. Är i v.37 nu och har vuxit ur alla mammabyxor jag köpt.

Svar på tråden mamma byxor, hur tänka med storlek?