Jag är så orolig för min lille son!!!
Min son är tre och ett halvt år, 93cm lång och väger ca 12kg. Han föddes med hjärtfel men opererades vid sex månader och är friskförklarad sen ett år.
Han har hållt sig frisk och pigg nästan hela hösten men efter jul så känner jag inte igen honom. När vi går upp till dagis från parkeringe och jag skojar och springer lite och han springer med så stannar han efter några meter och ser hemskt olycklig ut. Antingen säger han att han är "Tlött" eller att han "har ont i benen" och så måste jag bära honom. När han leker så ligger han gärna på golvet och han leker mycket mindre än innan. Han vill helst sitta i vagnen och titta på film. Han säger ofta att han vill vila lite. Det är inte likt honom...
Nu har han flera gånger när vi stiger upp sagt att han "har ont i sin klopp" och vill varken stå eller gå.
Han vaknar också ofta på nätterna och gnider fötterna mot madrassen och gråter att det gör ont i benen. Ibland hjälper det om jag masserar eller håller i fötterna. Detta har jag trott att det var växtvärk men när det nu blir mer och mer blir jag orolig.
Han har varit sjuk mycket efter jul. Först i vattenkoppor och sedan öroninflammation och en annan infektion. Han har ätit en tiodagars penicillinkur för två veckor sedan. Jag tror han fått problem med polyperna för han pratar väldigt konstigt efter infektionen.
När han kissar på pottan så kryster han som in i och när han reser sig ligger där en liten, liten bajskorv. De gånger han bajsar lite mer så är det många små hårda klumpar. Jag ger honom mild fullkornsvälling (den för den yngsta åldern). Kan detta med den tröga magen bero på Penicillinet? Eller kan det vara att hans mage blivit känslig av alla infektioner så han ska ha laktosfri kost? Min systers båda barn är mjölkallergiker.
Vad kan felet vara? Jag känner på mig att det är något som inte är som det ska med min lille gosse? Vad gör jag? HJÄLP!