• MoaElis

Liten glasbit i foten?

Jag fick ett väldigt liten glasbit i foten för två dagar sen, jag ser inget på foten, vet inte exakt var den är så kan ju inte att ta bort den men det gör ont när jag går, inte alltid men ibland känns det som att jag kliver på glasbiten igen, går det typ över eller måste man ta bort den? Känns nämligen ganska omöjligt...

• Svar på tråden Liten glasbit i foten?
  • Nancie

Om du drar med nageln över fotsulan så kan jag nästan lova att du till slut kommer att hitta rätt ställe...

• Nancie

...och då blir det ju lättare att ta bort den vilket jag rekommenderar- inget skönt att den är kvar!

• MoaElis

Nja, jag känner den inte.. Den är nog bara någon mm..

• Nancie

Är du säker på att det är en glasbit? Små självsprickor kan ge ganska exakt samma smärta och då är det ju lätt att åtgärda!
    Trot eller ej men jag trodde också att jag hade trampat in en pytteliten glasbit, den var svår att känna med fingrarna men jag fick ont ibland när jag gick- precis den smärtan man kan få av en glasbit. Min syster är fotvårdare och i sitt mega-förstoringsglas såg hon att det inte rörde sig om någon glasbit...hon kunde med en pincett plocka bort ett litet katthår!! Du har inte katt?

• MoaElis
    Nancie skrev 2012-03-04 00:12:04 följande:
    Är du säker på att det är en glasbit? Små självsprickor kan ge ganska exakt samma smärta och då är det ju lätt att åtgärda!
    Trot eller ej men jag trodde också att jag hade trampat in en pytteliten glasbit, den var svår att känna med fingrarna men jag fick ont ibland när jag gick- precis den smärtan man kan få av en glasbit. Min syster är fotvårdare och i sitt mega-förstoringsglas såg hon att det inte rörde sig om någon glasbit...hon kunde med en pincett plocka bort ett litet katthår!! Du har inte katt?
    Ja, är ganska säker på att det är en glasbit, dels för ett glas gick sönder dagen innan & för att det var en liiiiten blodfläck precis efter.. Ångrar att jag inte försökte ta bort det då!

Vad märkligt, ett katthår är ju inte vasst!
  • Nancie
    MoaElis skrev 2012-03-04 00:19:04 följande:
    Ja, är ganska säker på att det är en glasbit, dels för ett glas gick sönder dagen innan & för att det var en liiiiten blodfläck precis efter.. Ångrar att jag inte försökte ta bort det då!

Vad märkligt, ett katthår är ju inte vasst!
    Lycka till och försök att få ut den...den skapar bara irritation för både kropp och själ!
  • MoaElis

Tack! Tror faktiskt jag fick ut den nu, var lättare än jag trott!

• Nancie
    MoaElis skrev 2012-03-04 00:43:55 följande:
    Tack! Tror faktiskt jag fick ut den nu, var lättare än jag trott!
Svar på tråden Liten glasbit i foten?