• Spana

Fick hem gammalt vin från bolaget!

Jag hade köpt vin till gårdagens melodifestival med våra vänner. 
    Häller upp och tar en klunk och det luktar och smakar apa.  Ser då att vinets bästföre datum har passerat. :(

Visst kan man väl lämna tillbaka den öppnade flaskan med kvitto? 
    Det var ju inget dyrt vin, men vill ju ha pengarna tillbaka ändå.      

• Svar på tråden Fick hem gammalt vin från bolaget!
  • Spana
    viseversa skrev 2012-03-04 08:26:12 följande:
    Klart du kan lämna tillbaka det.

tack för svaret!

Tänkte ifall de inte tror mig när jag kommer med en gammal flaska. "här kommer en som vill försöka luras" Så står man där och skäms trots att jag har rätt. haha. Är lite fjompig av mig.  
  • viseversa
    Spana skrev 2012-03-04 08:28:21 följande:
    tack för svaret!

Tänkte ifall de inte tror mig när jag kommer med en gammal flaska. "här kommer en som vill försöka luras" Så står man där och skäms trots att jag har rätt. haha. Är lite fjompig av mig.  
    Äh tror bara dom kommer byta ut det utan frågor. varför skulle du ljuga om en sån simpel sak. klart du ska ha ett vin man kan dricka. du har ju BETALAT för det.
  • Spana
    viseversa skrev 2012-03-04 08:29:13 följande:
    Äh tror bara dom kommer byta ut det utan frågor. varför skulle du ljuga om en sån simpel sak. klart du ska ha ett vin man kan dricka. du har ju BETALAT för det.

ja precis. Du har så rätt så. Har ju kvittot. Tack igen!
  • viseversa
    Spana skrev 2012-03-04 08:30:24 följande:
    ja precis. Du har så rätt så. Har ju kvittot. Tack igen!
    Lycka till. och att du har kvitto visar ju bara att det du säger är sant=)
  • eulalian

Det finna säkert fler som kommer in med sitt vin. Eller så har dom kanske kvar på pallen med fler med gammalt datum. Då blir dom bara tacksamma att du kommer in så dom inte hinner sälja fler :)

• Capt Janeway

Klart du ska lämna tillbaks! De lär ju dessutom kunna kolla på resten av flaskorna av den sorten för att se att de verkligen är gamla.

• enautodidakt
    Grande Rock skrev 2012-03-05 18:57:06 följande:
    trodde i min enfald att vin var som gjort att lagra

Alla viner är inte lagringsviner.
  • Spana

Nu är vinet tillbakalämnat! Inga problem att få pengarna tillbaka. Tack ska ni ha för hjälpen!

• LakLak

fördelen med monopol i detta fall är att systembolaget kan sin service, det är aldrig några problem att lämna in en flaska som man tycker smakar dåligt. tycker kunden vinet är dåligt är det så

• merafart
    enautodidakt skrev 2012-03-05 19:06:26 följande:
    Alla viner är inte lagringsviner.
    Nä, men dom går lagra fast dom inte är lagringsviner.
    I detta fallet så har antagligen något hänt med korken eller i produktion och då blivit infekterat.
Svar på tråden Fick hem gammalt vin från bolaget!