Bästa balsam till min 9 månaders hår?
Min lilla tjej som är snart 9 mån har väldigt mycket och långt hår för sin ålder -supersött och gulligt på alla sätt och vis men tyvärr blir det så himla tovigt och "flygigt" (står åt alla håll så att det även tovar till sig ännu mer).
Tycker dock att det är så svårt att sköta om hennes hår när hon är i en ålder då allt ska utforskas och därför inte kan sitta still en enda sekund så att man kan kamma och ta hand om håret. Hennes pappa som oftast badar henne har nästan helt gett upp att kunna kamma ut håret efter bad (då han inte har rätt teknik för att få ut tovorna/slarvar lite med kammandet) och hon har därför ofta hela håret fullt med tovor som hon gråter krokodiltårar över när man ska försöka kamma ut. Man får nästan inte peta på hennes hår alls längre och det hänger konstant för hennes ögon så en tofs krävs men det är en evig kamp att få den på plats.
Funderar därför på om det finns något balsam man kan använda på så små barn ? Vill ju såklart inte att hon ska få en allergisk reaktion och är egentligen inget fan av kemikalier men mitt mammahjärna går sönder när hon blir så ledsen över att bli kammad och undrar om det inte skulle hjälpa med lite balsam eller nåt...
Någon som har haft samma sak och har något bra och milt balsam som ni skulle kunna rekommendera?