• melea

    2 missfall och nu ett x, missfallsutredning och operation

    hej,
    vet inte riktigt vilken avdelning jag hör till nu..

    efter ett års bebisverksyad fick jag reda på att jag har PCO och det var en stor grej från början. fick äta pergotime för att få ägglossning och blev gravid på första försöket, men det ledde till missfall i v5. det var fruktansvärt då hoppet äntligen kommit tillbaka till oss. 

    nytt försök, gravid på andra försöket i denna omgång. MA konstaterades i v9. det var tufft för denna gång kändes allt väldigt bra.

    nytt försök, gravid på tredje försöket i denna omgång. men fick samtidigt mens, trodde på väldigt tidigt missfall. MEN sympomen ökade och CB digtlalt med veckoindikator ökade. Gyn undrsökning på v6+1, han såg ingenting i livmodern, han trodde ändå på tidigt missfall men att hormonerna hängde kvar. 
    fick en ny tid en vecka senare för konstaterande att det var borta plus att vi fick påbörja missfallsutredning samtidigt.
    detta besöket så var det fortfarande starkt plus trots att det var 3 v sen pluss. fortfarande inget i livmodern. då började han misstänka utomkveds. jag fick ta hcg med 2 dagars mellanrum och det dubblades. då konstaterades det att det är ett utomkveds så nu blir det operation imorn. 

    Det var alltså inte ett missfall, hcg dubblades så jag gissar att det lever...känns väldigt jobbigt att det första foster som överlever sitter utanför livmodern :(
    betyder detta att det är min livmoder det är fel på?? så mycket tankar och så väldigt få svar.

    nu får vi allafall vå utredning av missfall trots att det "bara" är 2 missfall, hoppas jag ifall de inte avbryter den nu när vi fått annan diagnos

    otur säger gyn...verkligen??? säger jag 

  • Svar på tråden 2 missfall och nu ett x, missfallsutredning och operation
  • TWH

    Usch, stackare, jag tror inte att det är generellt ngt fel på livmodern när man får utomkveds. Hoppas det går bättre snart, kram

  • melea

    tack! nu vill jag bara flytta mig framåt i tiden så operationen är över 
    ang livmodern menade eg tvärtom, eftersom det enda som överlever sitter utanför livmodern.
    jag läste någonstans att ett missformad livmoder kan framkalla missfall.

Svar på tråden 2 missfall och nu ett x, missfallsutredning och operation