• ZuMa

Bonprix?

Jag ser ofta att det ploppar upp reklam på facebook för Bonprix. Jag har också kikat omkring därinne, och tycker att det finns en hel del fina kläder för bra priser. Men hur är kvalitén? Jag skulle behöva lite nya baskläder, och varken orkar, hinner eller har lust att springa runt på stan och leta kläder så webshop passar mig bra. Någon som köpt/köper kläder från Bonprix och kan ge mig en åsikt?

• Svar på tråden Bonprix?
  • N3NN3

Min mamma köper kläder där ibland. De är snygga och har bra kvalitet.

• KaSaM

Jag köpte två klänningar, fungerade bra. Lämnade/skickade tillbaka den ena och även att få pengarna tillbaka på kontot gick snabbt och bra.

• U never saw me

Kläderna är fina men jag har haft mycket problem med betalningarna. Jag brukar betala via faktura och trots att jag betalar av hela direkt så får jag nya fakturor med påminnelseavgifter om att jag inte har betalt hela summan. Till slut fick jag nog och kontaktade Bonprix som sa att jag måste missat en del av summan (varje gång!). Jag bad då om att få en hem en kopia på mina fakturor, månadssaldo och inbetalda summor. De skulle fixa det. Men inget brev kom. Mailade igen och påminde. 2 gånger. Fick inget svar alls någon av de gångerna, och inte heller några papper hemskickade. Dock slutade fakturorna att komma efter det så jag har släppt det.

Har också läst att folk som betalat med kort inte har fått sina varor trots att betalningen är dragen från kortet. Bonprix har i de fallen sagt att inga pengar har dragits från kundens konto trots att det varit tydligt att det hade dragits.

• Hermioney

Jag handlar numera bara från bonprix. Jättenöjd. Alla kläder ser likadana ut i verkligheten som på bild. Aldrig några problem med betalning. Jag betalar alltid med faktura. Jättejättenöjd. Rekommenderar de!

Svar på tråden Bonprix?