• Luz del Mar

Sunwing Kallithea i juni 2012

Har förbokat en resa till Sunwing Kallithea i juni med min sexåriga son.

Det blir första gången vi åker till Rhodos och det känns mycket spännande.

Är det någon annan som varit där och kan ge lite tips?
    Kanske någon som ska dit i sommar?

Vi ska bo i Poseidonbyggnaden. Har läst tidigare trådar att de flesta väljer Helios. Dock kände jag att Poseidons läge, vid en vik såg mer spännande ut. Jag vill gärna ha område att ströva omkring.

Jag funderar också på att hyra bil någon dag och åka runt. Eftersom jag bara har en körvana av drygt ett år känns det lite nervöst att köra utomlands. Någon som har hyrt bil i Rhodos? Hur är det att köra där, vägarna?

• Svar på tråden Sunwing Kallithea i juni 2012
  • Lisa RMB

Rhodos är en av mina favoriter.
    Sunwing Kallithea var jag med min dotter för 2 höstar sedan (då var hon 5 år). Hotellet ligger perfekt, för det ligger så nära Rhodos stad. Bussen går alldeles utanför hotellet och det är bara 10 minuter in till centrum. Åk med bussen till "slutstationen" så kommer ni fram precis vid ringmuren runt gamla staden som har mysiga gränder, restauranger och massa småbutiker (med bl.a. leksaker etc).

Det går att snorkla lite i viken (närmast restaurangen) om man inte har för höga krav. Stranden består av bl.a. mjukslipade "glas stenar". Vackert!

Rekommenderar som sagt Rhodos Gamla stad som ser ut som ett Fort, liksom fjärilsdalen (men osäker på om fjärilarna har hunnit samlas där, beror kanske på när i juni ni reser).

Bloggpost från resan: Resa ensam med barn, samt en reseberättelse med tips från Rhodos.
    Vi tog även en snorkel/badutflykt en dag vilket dottern gillade mycket.

• Luz del Mar

Tack Lisa RMB! Jättebra tips!

• Luz del Mar

Satt just och funderade över Legoland och blev så glad över att du även skrivit om Legoland. Tack igen!

• Lisa RMB

Var så lite så...
    Det är bara att höra av dig om du undrar över något mer om Rhodos eller Legoland.
    Bara roligt att kunna hjälpa till!

• HEH

Vi har vart där! Återvänder! Suveränt ställe! barnen och vi vuxna älskar det! Allt barnvänligt. Vi fick vänta länge på flygplatsen, tydligen brukar det vara så. Det var jobbigt o varmt för barnen. Annars alla tummar upp för det stället!!!

• Luz del Mar

Härligt att höra att ni trivts så bra där!

Svar på tråden Sunwing Kallithea i juni 2012