• SaJo81

Brio Sing? För och Nackdelar?

Har varit väldigt anti Brio Sing ett bra tag men nu funderar jag i alla fall på att köpa en sån, den är ju om inte annat prisvärd och desutom tycker jag den är snygg, men...

Hur är den att fälla ihop? Hur stor är den när man fällt ihop den? Är ryggstödet i liggdelen ställbart? Har ni som har/haft den varit nöjda?
  • Svar på tråden Brio Sing? För och Nackdelar?
  • maamacitaap

KÖP DEN INTE! 

Den är super kass.
    Inte värt priset.
    Den är jätte klumpig!  

• Bebisko

Jag har den, men har gått över tiden och har inte provkört den med bebis i ännu. Visst den är bred, men annars tycker jag att den känns bra. Vi kommer resa en del och ville inte betala 10.000 för en vagn som dom gärna kastar av och på flyget. Dom jag känner som har vagnen säger att dom är nöjda. Inte världens bästa vagn kanske, men att den är ok. Dessutom gillar jag ganska höga vagnar och stora svängbara hjul så den känns bra för oss!

• SaJo81
    Bebisko skrev 2012-03-04 11:24:37 följande:
    Jag har den, men har gått över tiden och har inte provkört den med bebis i ännu. Visst den är bred, men annars tycker jag att den känns bra. Vi kommer resa en del och ville inte betala 10.000 för en vagn som dom gärna kastar av och på flyget. Dom jag känner som har vagnen säger att dom är nöjda. Inte världens bästa vagn kanske, men att den är ok. Dessutom gillar jag ganska höga vagnar och stora svängbara hjul så den känns bra för oss!
    det är det jag menar, jag vill verkligen inte lägga en förmögenhet på vagn just nu! så jäkla onödigt... jag gillar också höga vagnar och stora svängbara hjul vilket gör att tex dyra vagnar som bugaboo cameleon går fetbort=)
    maamacitaap skrev 2012-03-04 11:03:16 följande:
    KÖP DEN INTE! 

Den är super kass.
    Inte värt priset.
    Den är jätte klumpig!  
    vad är det specifikt som inte är bra tycker du? vill gärna höra mer sådär detaljer=) bred är den det vet jag för vi har tvillingar sen innan och vår tvillingvagn är nästan lika brd baktill som denna och det är ett minus men resten?

• Annie2011

Vi har en sån. Den enda nackdelen med den är att den är bred och det känner jag enbart av i väldigt små butiker. Annars gillar jag den.

• JalonenE

Väntar nu mitt andra barn & har nu köpt brio sing igen. Med vårt första barn, köpte vi den när hon skulle börja använda sittdelen, Var super nöjd!

Denna gång var det inget svårt beslut att köpa ny vagn. Ny brio sing ligg & sittdel. Jag är redan super nöjd.

Liggdelen är stor & rymlig & älskar att köra vagnen, smidig!

• Placebo

Jag hade en Brio Sing till min dotter hennes första 8 månader. Den var helt okej så länge vi hade liggdelen men sittdelen är värdelös. Hon satt fruktansvärt illa i den.
    Andra nackdelar:

* dålig stötdämpning

* dåligt liggläge för sittdelen

* plastig

*nästan lika bred som en tvillingvagn.

Nej, aldrig mer en sån vagn.                  

• SaJo81
    Placebo skrev 2012-03-07 11:39:40 följande:
    Jag hade en Brio Sing till min dotter hennes första 8 månader. Den var helt okej så länge vi hade liggdelen men sittdelen är värdelös. Hon satt fruktansvärt illa i den.
    Andra nackdelar:

* dålig stötdämpning

* dåligt liggläge för sittdelen

* plastig

*nästan lika bred som en tvillingvagn.

Nej, aldrig mer en sån vagn.                  
    okej! är det den "ergonomiska" skålade formen på sittdelen som gjorde att hon satt illa i den? just bredden mellan bakdäcken är det som stört mig mest hittills då vi har tvillingar sen innan och den faktiskt nästan är lika bred baktill som deras vagn! 

på plussidan är förstås priset....och att liggdelen är så rymlig för med killarnas vagn fick dom "sitta" väldigt tidigt för dom inte fick plats i liggdelarna längre... 
  • tina03

Har en brio sing och är mkt nöjd, har aldrig använt liggdelen då vi köpte den när barnen var för stora för den. Jag tycker det är en prisvärd vagn för den som inte vill lägga massor, OCH den får ta väldigt mkt oförjänt skit. Det är inte den minsta vagnen på marknaden, nej, men det finns heller INGEN vagn som inte har  något negativt att anmärka på. fördelen med singen är att du kan ställa den ergonomiska sittdelen som man inte kan göra på liknande modeller då den har en led i sittdelschassit vid höften. och att man kan ha den både framvänd och vänd mot sig. Något som jag har lärt mig efter ett par år som mamma och vagnägare är att ALDRIG lyssna på någon annans åsikt om vagnar. Provkör och skapa en egen uppfattning!! Mitt sämsta vagnköp gjorde jag när jag lyssnade på vad andra tyckte.

• tina03

för att svara på dina andra frågor:
    den är lätt att fälla och tar liten plats i bilen i förhållande till den vagn som den är. kolla brios hemsida för mått.

• Euskefeurat

Du har inte tittat på en brio go? har enbart hört bra om den. Singen däremot är otroligt bred och klumpig, jobbig i butiker, jobbig i kollektivtrafiken och tar en jävla plats i bilen.

Vad är det för egenskaper duönskar av en vagn? hur ska den användas?

• SaJo81
    tina03 skrev 2012-03-11 15:54:44 följande:
    Har en brio sing och är mkt nöjd, har aldrig använt liggdelen då vi köpte den när barnen var för stora för den. Jag tycker det är en prisvärd vagn för den som inte vill lägga massor, OCH den får ta väldigt mkt oförjänt skit. Det är inte den minsta vagnen på marknaden, nej, men det finns heller INGEN vagn som inte har  något negativt att anmärka på. fördelen med singen är att du kan ställa den ergonomiska sittdelen som man inte kan göra på liknande modeller då den har en led i sittdelschassit vid höften. och att man kan ha den både framvänd och vänd mot sig. Något som jag har lärt mig efter ett par år som mamma och vagnägare är att ALDRIG lyssna på någon annans åsikt om vagnar. Provkör och skapa en egen uppfattning!! Mitt sämsta vagnköp gjorde jag när jag lyssnade på vad andra tyckte.
    nej det finns alltid nackdelar med alla vagnar och ja! jag gillar singen!
  • Mom86

Jag hade sing till vår första bebis, och jag älskade den! Hade inga problem på varken bussen eller så. Lätt att fälla ihop! Att den är bredare baktill var inget som jag störde mig på eller la märke till!

Dock gilla inte sonen sittdelen, då den påminner om en bilbarnstol! (kupformad).

Men jag rekommenderar vagnen varmt, och just att du kan ha sittdelen både mot och från dig är ett stoet plus då det inte går på alla vagnar!

Lycka till med ditt vagnköp!

• Coyote

Jag upplever den som bred och plastig, och fjädringen är inget att hurra för. Den ergonomiska sittdelen gör att barnet tvingas sova på rygg utan möjlighet att räta ut kroppen, vilket inte är så jättebra för en växande liten unge. Korta stunder, absolut, men det är inte en vagn man låter barnet ligga och sova i direkt.

• Whirlwind

Jag har haft en brio sing och rekomenderar den absolut inte! På sommaren är den helt okej, ingen slags stötdämpning i den och ganska bred om bakhjulen men ok.

På vintern är den en riktig mardrömsvagn, man kommer inte en meter för att hjulen fastnar i snön, spelar ingen roll om man ställer in hjulen.
    Sittdelen är kass, barnet sitter typ halvliggande trots att sittläget är max.
    Dessutom så krånglade vår vagn ofta när vi skulle fälla ihop den..

Brio sing är snygg men de är också de enda positiva med den.

Svar på tråden Brio Sing? För och Nackdelar?