• Långben

Mini, midi, maxitrosor efter kejsarsnitt?

Skall genomgå kejsarsnitt om en månad och jag undrar - vilken typ av trosor man skall köpa? Mini, midi, maxi? alltså låga, mellanhöga eller superhöga?
    Vilket är bekvämast efter ett sådant ingrepp? 

Jag har beställt en korsett http://www.bellefit.com/corset.php som jag hoppas skall underlätta livet för mig efteråt så trosorna behöver inte ha stöd i sig. 

Tar tacksamt emot alla tips! 

• Svar på tråden Mini, midi, maxitrosor efter kejsarsnitt?
  • kixan

bekvämast vet jag inte, men jag har alltid låga trosor och hade det även efter snittet (akutsnitt, så jag visste inget innan och funderade således aldrig över trosor och när vi kom hem från BB låg ju inte prio på att köpa trosor direkt).
    Hur som helst så gick det bra iaf med sådana trosor.

A -03, F -05, V -10 - karinkristina.wordpress.com -
  • Mariella81

Har haft mina vanliga trosor och de kanske hamnar i kategorin mellan. Tänk mjuk resår bara så tror jag du kan välja vilken storlek du vill. Trosor med smala kanter upptill tycker jag har en tendens att hasa ner och lägga sig mitt i ärret så är det såna kanter tror jag att låga trosor som sitter under såret är bättre.

• gullehjärtat

Tydligen hamnar snittet olika högt på olika personer, så det är ju svårt att veta.
    Jag har behövt höga trosor.
    Men ett tips är att inte köpa med smal kant för det kan verkligen skära in om dom hamnar över snittet :/

• Lumo

Jag skulle tipsa om lösa, men bra sittande, sömlösa trosor.. Dvs såna som inte har (eller knappt har) någon kant upptill. Låga gillar jag nog bättre än höga.

Svar på tråden Mini, midi, maxitrosor efter kejsarsnitt?