• Fru Larzzon

Dr Browns nappflaska

Igår köpte jag en Dr.brown nappflaska eftersom min lilla gosse haft väldiga gaser i magen och de flaskorna skulle visst vara väldigt bra..
    Den är usel Jag vet inte om det beror på min gosse eller nappflaskan men han får inte ur NÅNTING när han ska äta från den..han suger och suger, men ersättningen minskar inte.
    På pappret som följer med står det att det ska vara lättare att äta från mot för vanliga flaskor..och för min son är det då tvärtom..nu funkar det ju inte alls. Är det någon annan som haft samma problem med denna flaska?

• Svar på tråden Dr Browns nappflaska
  • Tina B

Har inte testat den men jag kan rekommendera NUK (naturgummi eller silikon nappar är en smaksak). De fungerade jätte bra för oss.

• Lindut

Vi köpte en när Marcus var nyfödd oxå och upplevde samma sak. Han tog över en timme på sig att äta 50 ml. Testade aldrig med någon annan napp en den som följde med i och för sig. Inte fick han mindre ont i magen heller. Hans magproblem försvann dock ändå efter bara någon månad. Sedan dess har vi inte haft några större problem.

• Fru Larzzon

Vi ska testa och köpa nappen som är för barn mellan 3-6 månader och se hur han gillar det...
    Hoppas det funkar. Annars blir man irriterad..gått och köpt en dyr flaska som bara är sk*t..

• Anna81

hej hej! gå tillbax med den till affären, vi hade oxå den när Jennifer var liten och det hände samma sak,, men vi fick en ny efter det och den funkade,, kanske är fariksfel på dom lr nåt,, men dom är jätte bra när dom funkar

• Fru Larzzon

Okejj..ska testa med det större hålet och funkar inte det så går vi tillbaka med den andra nappen..

• mita30

Vi har också dr browns flaska.. Det tar längre tid för bebis att äta ur den flaskan just för att det inte ska svälja för mycket luft..

Tog Filip 1 timme att äta ur den första 3 ggr sen fick han in tekniken och nu går det snabbare...

Kolikbarna ska äta långsammare, bättre för magen..

För oss har flaskan gjort undervärk....

• Fru Larzzon

Jo men det kommer absolut ingenting ur flaskan...
    Vi försökte hela morgonen med en och samma flaska. Han fick i sig 10 ml på en timme..det är lite väl sakta..

• mita30

Ja då är det nog nåt fel på flaskan... Du får lämmna igen den och få en ny..

• Sofie

Håller med om att det måste vara något fel med nappen som medföljde!
    Så lång tid tar det absolut inte när den fungerar!

• Fru Larzzon

Har köpt nya nappar..så nu funkar det bättre..

Svar på tråden Dr Browns nappflaska