• Anonym (<3)

Bortopererad livmoder?

Jag fick min livmoder bortopererad i samband med vår första (och enda) förlossning.

Söker information om detta på internet utan resultat.  Rynkar på näsan

Finns det någon mer som varit med om något liknande?! Eller vet du något, har hört något?

Vill väldigt gärna komma i kontakt med någon som varit med om samma sak, känner mig väldigt ensam! 

• Svar på tråden Bortopererad livmoder?
  • Anonym

Vad jobbigt att du blev tvungen att ta bort livmodern i samband med ditt barns födelse....
    Men antar att du hade dött annars...
    Grattis till ditt barn iallafall!!!

Jag har inte behövt göra det och känner ingen heller.
    Men det finns ju andra såklart som blivit tvungna till det.
    Om du söker på internationella forum (USA el UK tex) så hittar du säkert andra kvinnor som varit med om samma sak!

Min första tanke är surrogatmamma om ni önskar ett barn till?

• Anonym (<3)

TACK för ditt svar!

Jag har sökt information även internationellt, men det är svårt att få kontakt med någon. Jag har däremot lyckats komma i kontakt med 4 tjejer i Sverige som råkat ut för liknande förlossningar. Det betyder enormt mycket att ha hittat dem!

Vi håller just nu på att utreder våra möjligheter med surrogat. Följ gärna med i resan på min blogg!

• Två döttrar och en son

Vill bara säga att igår och idag kan man läsa i nyheterna att det från medicinska kommitén kommit upp flera bra och vettiga förslag på lagändringar ang assisterad befruktning och bl a anser de att vi bör tillåta altruistiskt surrogatmödraskap även i  Sverige!

Svar på tråden Bortopererad livmoder?